Alla inlägg under augusti 2011

Av Josefin - 28 augusti 2011 17:15

Sen någon vecka virkar jag och snart ska jag visa upp det som jag har lyckats "producera".


Seit einigen Wochen tue ich häkeln und bald werde ich hier zeigen was ich bis jetzt "produziert" habe.

Av Josefin - 26 augusti 2011 13:30

När vi var i Stuttgart i somras besökte vi Suse & Florian. Då fick Sixten den här boken i present. Den är bra att läsa för det är korta kapitel - till och med att Jürgen klarar av att läsa mer än ett åt gången för Sixten... Finns att beställa på adlibris och bokus.


Als wir im Sommer in Stuttgart waren, haben wir Suse & Florian besucht. Dann hat Sixten dieses Buch als Geschenk bekommen. Das ist sehr gut zu lesen, weil die Kapitel so kurz sind - sogar Jürgen schafft es mehr als ein für Sixten vorzulesen... Kann man bei amazon bestellen.


 

Av Josefin - 23 augusti 2011 06:30

6 km powerwalking

Av Josefin - 18 augusti 2011 09:49

I dag kommer IKEA-katalogen. Men är inte särskilt förväntansfull eftersom jag var besviken på den som kom förra året. Det berodde nog mest på storleken. Ja den har tydligen betydelse...


Surfade lite på IKEA:s hemsida och hittade ett tyg som heter Gullvi - precis som min mormor gjorde - och det var ju fint. Tror att en och annan meter (läs bal) ska få flytta in hos mig. Det kan man säkerligen göra mycket fint utav...



Heute kommt der IKEA-Katalog in Schweden, aber ich habe nicht auf den gewartet, weil der letztes Jahr gekommen ist hat mich wegen Grösse enttäuscht. Ja die Grösse ist schon wichtig...


Habe ein bisschen bei IKEA gesurft und der Stoff Gullvi gefunden - so hiess meine Oma mütterliche Seite. Ich finde es schön und werde ein paar (oder mehrere) Meter davon kaufen. Daraus kann man sicherlich was Schönes nähen...


Av Josefin - 17 augusti 2011 21:08

I dag för sex år sedan berättade jag för Jürgen att jag var gravid. I dag har han & Sixten namnsdag - Werner. I dag har kronprinsessan Victoria och prins Daniel berättat att de väntar tillökning i mars. Ser du mönstret?


Heute vor sechs Jahren habe ich Jürgen erzählt, dass ich schwanger war. Heute hat er und Sixten Namenstag - Werner. Heute haben Kronprinzessin Vicoria und Prinz Daniel erzählt, dass die Zuwachs in März erwarten. Siehst du das Muster?


Av Josefin - 16 augusti 2011 18:00

I går investerade jag i ett par nya walkingskor. Det måste man ju ha om man planerar att powerwalka så mycket som jag har tänkt. Det blev ett par Ecco Fitness Trainer. Är Gore-Tex, så de känns väldigt bra och påkostade!


Gestern habe ich in neue Walkingschuhe investiert. Das muss man ja haben wenn man som viel powerwalken werde, wie ich geplant habe. Es wurde ein paar Ecco Fitness Trainer.


Snygga är de också!//Schön sind die auch!

Av Josefin - 16 augusti 2011 14:45

Nu är det åter på modet och Jürgen som har kvar alla sina och Sixten har ännu inte fått dem. Ska diska dem och sen är det perfekt i adventskalendern... Dessa hittade jag på BR online.


Jetzt sind die wieder in und Jürgen hat alle seine noch. Sixten hat die noch nicht bekommen. Muss die nur spülen und dann sind die perfekt in dem Adventskalender. Diese habe ich in einem Spielwarengeschäft online gefunden.


Av Josefin - 16 augusti 2011 05:00

YES! Jag kunde ta min powerwalkingrunda igen på 6 km.


YES! Heute konnte ich meine 6 km Powerwalking machen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards