Alla inlägg under april 2009

Av Josefin - 30 april 2009 23:57

Sixten är ju inte bara en fotbollskille utan även en sång- och dansdito! Han tar vårt skohorn (50 cm långt) och en hatt och sen gör han sin version utav EMD:s "Baby goodbye". Han såg ju hur dansen tränades in i Roomservice när Johnnie och Matthias gjorde i ordning EMD:s hang out! Sen har jag tillverkat en gitarr utav ett strandtennisracket och två nyckelband och den här gitarren hänger han på sig och så lirar han till Mikael Rickfors "Du vinner över mig". Funderar allvarligt på att investera i DVD:n nedan så att han kan träna in lite koreografi... Tycker att den är lite dyr. Kostar 229 kr hos Ginza. Är det någon som har sett den billigare någonstans? Skriv en kommenatar!


Klicka för att stänga bilden

Av Josefin - 30 april 2009 23:44

Hur tänker den som har tänkt döda Drottning Beatrix av Holland och kör rakt in med bilen i en folksamling? Inte bara chockar man kungafamiljen utan dödar fem personer och skadar minst 20 stycken! Kan någon tycka så illa om den rojalistiska familjen?


Wie hat er gedacht, der Königin Beatrix aus Holland töten wollte? Er hat nicht nur die königliche Familie chockiert sondern fünf Menschen getötet und mindestens 20 verletzt. Kann man wirklich die Royals so viel hassen?


Av Josefin - 30 april 2009 23:39

Det ryktas att tränaren Felix Magath, nu är han tränare och manager i VfL Wolfsburg, ska ta över FC Schalke 04 nästa säsong och frågan är varför? Han är ju kung i Wolfsburg! Han kommer ju att bli sågad vid fotknölarna om han inte blir - för Schalkes del för första gången någonsin - tysk mästare! Jag har alltid gillat honom - han var tränare i VfB Stuttgart tidigare - men nu tror jag att jag får ändra uppfattning om honom.


Ich verstehe nicht warum Felix Magath überhaupt in Gelsenkirchen arbeiten möchte?! Er ist ja ein Gott in Wolfsburg und wenn er nicht Deutscher Meister mit Schalke wird, muss er ja gehen. Ich kapiere es gar nicht!

Av Josefin - 28 april 2009 23:56

Habe heute Schuhe gesucht, aber keine gefunden. Meine Mutter hat zwei paar gekauft! Sie hat ja nicht ihre Zähne [hier habe ich gemerkt, dass ich mit Deutsch angefangen habe] so gut gepflegt wie ich!!


Letade efter nya skor i dag, men hittade inga. Min mamma köpte två par och hon har ju inte skött sina tänder så bra som jag har!

Av Josefin - 27 april 2009 22:36

I dag klockan 16:40 hade jag tid hos Folktanvården i Löddeköpinge och gissa hur nervös jag var eftersom jag inte har gått till tandläkare på SJU ÅR! Nu var det då dags! Jürgen hade bokat våra tider för en månad sen och han gick i fredags. Trots att jag inte har gått till tandläkare på så länge och inte direkt skött mina tänder var det en väldigt positiv erfarenhet. Fick tips hur jag sköter mina tänder bäst, tog två röntgenbilder, verkar inte ha några visdomständer, hade inga hål och den lilla tandstenen jag hade tog tandläkaren två minuter att ta bort! De 650 kr som det kostade var egentligen bra investerade pengar. Eftersom det gick så bra, ska jag efter att ha investerat i en eltandborste (tandläkarens tips) unna mig ett par NYA SKOR! Det tycker jag att jag är värd...


Heute um 16:40 hatte ich beim Zahnarzt in Löddeköpinge einen Termin und rat mal wie nervös ich war - war die letzte SIEBEN JAHREN nicht mehr beim Zahnarzt. Jetzt war es Zeit! Jürgen hat unsere Termine vor einem Monat gebucht und er war am Freitag da. Obwohl ich lange nicht mehr beim Zahnarzt war und nicht meine Zähne gepflegt haben, war es trotzdem eine gute Erfahrung! Habe Tipps bekommen wie ich meine Zähne pflegen soll, der Zahnarzt hat zwei Röntgenbilder gemacht, es scheint als habe ich keine "Weisheitszähne" (ich weiss, dass es so nicht heisst, aber ich kann nie raten wie es heisst - aber ich meine die Zähne weit hinten, die nicht bei allen kommen), habe keine Löcher und der Zahnstein, den ich hatte, hat er innerhalb von zwei Minuten schon entfehrnt. Hat mir 70 € gekostet und das finde ich gut investiertes Geld! Weil es so gut ging, werde ich, nach dem ich eine elektrische Zahnbürste (Tipps vom ZA) gekauft habe, werde ich EIN PAAR SCHUHE kaufen!

Av Josefin - 26 april 2009 22:43

I år har vi semester veckorna 27 och 28 och ska väl försöka komma iväg på en resa. Ber att få återkomma när vi vet mer angående en eventuell sådan...


Heute haben wir Urlaub die KW 27 und 28 und werden versuchen eine Reise zu machen. Berichte später wenn ich mehr darüber weiss...

Av Josefin - 26 april 2009 21:56

...eller en sån här:

...oder so was:





         



         









         




         






         

Av Josefin - 26 april 2009 21:42

till Sixtens rum/für Sixtens Zimmer:


     




    



eller så beställer vi en tapet som INGEN annan har!

oder wir bestellen eine Tapete, die kein anderer hat!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards