Alla inlägg under november 2008

Av Josefin - 30 november 2008 23:55

Åker till Jürgens farmor utanför Aachen i morgon och vet inte om jag kommer att ha möjlighet att kunna blogga därifrån. Om inte - vi hörs på onsdag!


Fahren morgen früh zu Jürgens Oma außerhalb Aachen und weiß nicht ob ich von dort bloggen kann. Wenn nicht - bis Mittwoch!

Av Josefin - 30 november 2008 23:53

Wow! VfB Stuttgart hat heute VERDIENT gewonnen, gell? So muss es sein! Gute Nacht alle Fußballfans und ihr andere!

Av Josefin - 30 november 2008 15:00

I våras sa Peter Larsson på Volvo Personvagnar i Göteborg till mig att Volvo XC 60 skulle vara en perfekt bil för mig. Vi såg den i går hos Volvo och EN SÅN VILL JAG HA! Ska snart skriva min önskelista till jultomten...


Im Frühling hat Peter Larsson bei Volvo Cars in Göteborg gesagt, dass Volvo XC 60 das perfekte Auto für mich wäre. Wir haben den gestern bei Volvo gesehen und SO EIN MÖCHTE ICH! Ich werde gleich meinen Wunschzettel zum Weihnachtsmann schreiben...

Av Josefin - 30 november 2008 14:56

Min bil är lämnad hos Volvo för att bromsarna ska lagas! Skulle vi göra det hos en turk skulle det kosta 410 euro och nu pröjsar vi 486 € hos Volvo. Då får vi ju "Volvo Original"-delar och vi hjälper dem lite på traven. Det går ju ganska trögt för dem just nu...


Mein Auto haben wir zu Volvo gebracht um die Bremse repariert zu kriegen. Bei einem Türken sollte es 410 Euro kosten  und jetzt werden wir 486 € zahlen. Dann kriegen wir "Volvo Original"-Teile und die brauchen zur Zeit all die Unterstützung, die sie bekommen können...

Av Josefin - 30 november 2008 14:52

Här kör Sixten farfars leksaksbil och den passar honom verkligen! Kanske ska vi sluta köpa "amerikanska" bilar och kliva över till ett stuttgartmärke! Han är ju faktiskt född här!


Hier fährt Sixten sein Opas Spielzeugauto und es steht ihm wirklich gut! Vielleicht sollen wir aufhören "amerikanische" Autos zu kaufen und lieber ein Auto aus Stuttgart. Er ist ja hier geboren!

Av Josefin - 30 november 2008 14:40

Då är det det alltså dags för säsongens match mot Schalke och det laget har inte varit tyska mästare på 50 år och de lär inte bli det den här säsongen heller! I går när vi var och åt på en indisk restaurang tillsammans med Hans-Jörg, Mélanie & Léonie-Ann (äntligen stavar jag rätt på hennes namn - förlåt Léonie-Ann), träffade vi ett gäng Schalke-fans. När vi gick sa jag: "Ha det så trevligt i morgon i stadion!", men de hade ju ingen aning att jag är ett STORT VfB Stuttgart-fan!


Dann sind wir so weit - das Spiel gegen FC Schalke 04, die seit 50 Jahren nicht Deutsche Meister geworden sind und die werden es auch nicht diese Saison. Gestern wenn wir mit Hans-Jörg, Mélanie & Léonie-Ann (endlich schreibe ich ihr Namen richtig - entschuldigung Léonie-Ann) in einem indischen Restaurant, haben wir ein paar Schalke-Fans getroffen und ich habe die "Viel Spass morgen im Stadion!" gesagt, aber die hatten ja keine Ahnung, dass ich so ein GROSSES VfB-Stuttgart-Fan bin!

Av Josefin - 30 november 2008 14:37

I dag gratulerar jag:


Fredrik Anders Jönsson

Mats Anders Johansson

Anders Pet Pettersson

Andreas Carlsson i Idol-juryn även om jag inte känner honom

Anders Bagge i Idol-juryn även om jag inte känner honom

Av Josefin - 30 november 2008 00:31

Sixten as a very cool, hungry cowboy!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards