Alla inlägg under januari 2009

Av Josefin - 29 januari 2009 13:33

Har fått tips om www.elskling.se där man kan se om man kan få ett bättre avtal på sin elleverantör eller om man helt enkelt ska byta sådan. Jag har ännu inte testat själv, men det handlar mest om att man ska ha sin senaste elfaktura i handen när man gör det. Vi ska ha en sån NÅGONSTANS, men eftersom jag inte alls vet var, väntar vi med att testa om vi kan spara en hacka på den svindyra elen. Hur kul är det att bo i ett gammalt 70-talshus med direktverkande el när man har bott i ett nybyggt hus med gasuppvärmning och golvvärme på alla våningsplan utom källaren. Fatta hur skönt det är med rum UTAN element! Det är så fula och dammsamlande att man storknar!

Av Josefin - 29 januari 2009 13:28

Who has an idea like this? I just love it!!!!!

Av Josefin - 29 januari 2009 13:09

Något annat var väl inte att vänta - inför första resan till Stuttgart sen vi utvandrade har Sixten dragit på sig en lättare förkylning. Har lite feber, lite hosta och lite snuva. Det kunde varit MYCKET värre!


Nichts Anderes war ja zu erwarten - bevor unsere erste Reise nach Stuttgart, nach dem wir ausgewandert haben, hat Sixten eine kleine Erkältung bekommen. Hat ein bisschen Fieber, ein bisschen Husten und ein bisschen Schnupfen. Es könnte so viel schlimmer sein!

Av Josefin - 29 januari 2009 11:05

Jag väntar på ett spenatlasagnerecept, som jag har tänkt göra! Det kommer från Veronika.


Ich warte auf ein Spinatlasagnerezept, das ich machen wollte. Es kommt von Veronika.

Av Josefin - 29 januari 2009 10:46

Tre saker du kanske inte visste om mig...


Tre jobb jag haft
1. Kassörska
2. Ekonomiassistent
3. Demonstrerare i butik

Tre platser jag bott på
1. Orust (född där)
2. Halmstad (för studier - ha ha)
3. Lund (likaså - ha ha ha)

Tre saker jag gillar att se
1. Ett snyggt fotbollsmål
2. Ett vackert resmål
3. En vacker bild - fotografi eller liknande

Tre favoriträtter
1. Carpaccio
2. Sushi
3. Råbiff

Tre platser där jag helst skulle vilja vara nu
1. I Stuttgart
2. På semester
3. Hemma med familjen (nu är vi bara 2/3)

Snacka om att sätta press på mig...
Tre personer som jag tror kommer att svara på detta mailet snabbast
1. Josefin

Av Josefin - 29 januari 2009 10:37

Sixten sitter just nu vid frukostbordet och sjunger:


Högt upp på berget

finns ingen polis

där får man gå naken

och släppa en fis, prutt, prutt


Undrar vem som har lärt honom den??

Av Josefin - 29 januari 2009 10:36

Vill härmed gratulera:


Cilla Diana Ahlm

Katrin Diana Andersson


på namnsdagen!

Av Josefin - 28 januari 2009 22:28

I morgon kväll bär det av mot Stuttgart och familjen Fays källare där vi ska husera tills att vi åker hem på söndag. Under helgen får vi träffa nära & kära, se VfB Stuttgart spela skiten av Borussia Mönchengladbach (sorry, Uwe!), äta Brezel, dricka tysk öl, kanske gå till en favoritrestaurang (italienaren eller greken), klippa oss (Jügge i alla fall). Längtar...


Morgen Abend fliegen wir nach Stuttgart und Familie Fays Keller, wo wir bis Sonntag wohnen werden. Dieses Wochenende werden wir Freunde treffen, VfB siegen sehen (sorry, Uwe!), Brezel essen, deutsches Bier trinken, bei einem Lieblingsrestaurant (Italiener oder Griechen), schneiden lassen (Jürgen).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards