Inlägg publicerade under kategorin Dagbok 2001

Av Josefin - 19 november 2008 23:33

Väckning 07:30. Innan vi väckte Asa & Mats diskade vi undan det sista och bäddade var säng. Frukost i stugan = den sista maltiden i Sverige visade det sig senare. Mot Malmö där Lola, Martin & Magnus skulle tillsluta. När man har ont om tid, blir det inte den smartaste packningen, men allt ska i väg och da blir det kassar och kartonger om vart annat! Fyllde väl sa gott som de tre bilarna.


Martin & Magnus fick "the grand tour" som innebär att de visas runt i hela fastigheten. Upp pa vinden, ner till tvättstugan och till garaget. De fick sina nycklar och vi körde norrut. Väl framme lastade vi ut allt pa kort tid och sen spikade och klistrade vi upp Falck-skyltar pa dörrar och fönster. Asa, Mats och Lola stack och vi försökte göra oss klara för att FLYTTA TILL TYSKLAND! Kanske tur att man inte hade tid att stanna upp och tänka, för da hade det kanske blivit ett sorgligt farväl...


Mot Malmö i ösregn. Vart gamla hemland visar sig verkligen fran sin bästa sida! Eller var det Gud som talade till oss genom att alla änglar grät? Till B-----rs för att lämna poolbilen och sen taxi till Kastrup. Incheckningen gick bra och vi behövde inte utnyttja de där extra 20 kg vi hade försäkrat oss om. En titt i SAS-loungen och en snabb bit mat. När vi var framme i Stuttgart försökte vi leta upp en öppen mataffär, men det är svart när alla stänger 16:00 pa lördagar. Vi fick aka hem tomhänta. Hann inte mer än innanför dörrän förrän vi slet av oss vara kläder och hoppade i sängarna/madrasserna för att toksova.


Nagra timmar senare vaknade jag till ljudet av nybryggt. Det vankades te... vi saknade fortfarande kastruller, sa vi bestämde oss för att beställa hem mat fran en restaurang i närheten. Bruschetta, Frühlingsrollen, lasagne och en annan pastarätt. Som vanligt at vi sittandes pa olika trappsteg med en handduk under rumpan för att det förfrysa vara ädlare delar. Denna gangen drack vi dock rödvin ur vara plastmuggar. Vi har helt enkelt givit upp allt vad gäller smakupplevelse. Känns som det kvittar vad vi har vinet i när vi ända inte sitter vid nagot bord när vi äter. Efter maltiden flyttade vi salongen = heltäckningsmattan i vardagsrummet. Där fortsatte vi dricka vin och spela lite tärning. Jürgen lärde mig "Ratte" och da spelade vi det ett par ganger. Kul och lätt spel! God natt, Sweden!

Av Josefin - 19 november 2008 23:22

Upp 05:00, in om Statoil för att köpa frukost och sen hem till det eviga packandet... Var pa plats 05:30 och en timme senare fick jag ett nervöst sammanbrott och bara grät! Halv atta ringde jag Jürgen och da var jag i upplösningstillstand. Kände inte att jag var klar med det som skulle gas i genom. Ville helst avstyra hela den planerade packningen. Helt hysterisk tvingade jag Jürgen att ringa till Möbelkillarna annars hotade jag med att sticka i fran lägenheten. När jag lugnat mig sa kom de fyra killarna - nagot sena, men de hade fatt besked om att inte köra ut till mig pa grund av min sinnesstämning.


Hur som helst - det var proffsiga killar som kom. De fick inte ens dandimpen när de sag alla vara skor och kläder som skulle med! Eller sa har de sett mycket värre saker i sina dar... Jürgen ringde och sa att han var pa väg hem. När klockan var tva hade Jürgen kommit och Möbelkillarna var sa gott som klara. En snabbdusch och sen uträtta ärenden pa stan. Föra över pengar fran vart tyska konto till Jürgens svenska konto, lämna de senaste negativen i bankfacket, hämta Lolas smycken i bankfacket och äta lunch.


Sen bestämde vi hur kvällen skulle bli med Asa & Mats. De skulle laga mat uppe i stugan, sa de skulle införskaffa maten. Vi fyllde Volvon och sa körde Jürgen upp med en vända, da var jag kvar hemma för att fortsätta packa. Asa & Mats kom till Tegelgardsgatan och da fyllde vi deras bil med saker. Bar dessutom ner en byra och en 90 cm bred säng. Sen körde vi i "karavan" till Stehag. Jag diskade, Asa lagade mat och Jürgen & Mats tömde bilarna. Maten bestod utav dyr fin ryggbiff, klyftpotatis, kall vitlökssas, blomkal, tomat- och löksallad, samt gurka. Till den drack vi sydafrikanskt vin. Mycket gott alltihop! Jürgen tog en stödis, medan vi diskade och satte pa kaffe. Sen klistrade vi etiketter pa vara flyttkort. Jürgen la sig vid tvatiden och vi andra tre tva timmar senare.

Av Josefin - 13 november 2008 20:33

Upp i ottan, söderut mot stan och sen packa, packa, packa. SMS:ade Askan för att försäkra mig om att jag skulle kunnan kinesa hos dem. Fick svar pa eftermiddagen att det var ok. Till IKEA för att köpa tva täcken, tva kuddar och tva extratäcken i RÄTT storlek! Sen hem till Mattan & Askan där Olle & Kerstin var pa besök. Problem med att stänga ett fönster. Fikade och pratade, sen bäddade vi min säng. Tittade lite pa tv och hörde att Jörgen Pettersson, som spelar fotboll i Kaiserslautern, varit med i en trafikolycka, men klarat sig helt oskadd. Hade haft änglavakt! God natt, "fina gatan"!

Av Josefin - 12 november 2008 12:09

Satt hos frissan när killen som ska installera larmet ringde. Han skulle komma mellan 12 och 15. (Känns det igen? IKEA:s sängleverans kanske...) Da var klockan 10:15. Vad är det med folk nu för tiden? Kan de inte klockan? Förstar de inte att de maste halla sig till det man har bestämt? Micke - larmkillen - var pa väg till Stehag när han ringde. Han hade blivit klar tidigare i Bjärred och trodde att jag skulle bli glad. "I don't think so, mister!". Vi bestämde att han skulle komma 12 - igen! Sa när han installerade larmet satt jag och tittade pa reprisen utav "Pa sparet". Sen var jag ju tvungen att välja fyra siffror till var larmkod och da valde jag - fick inte tag pa Jürgen - **** sa klart! När sa Micke äntligen var klar kunde jag bege mig till Malmö. Larmade först kaken. Fortsatte packandet, sen tillbaka till stugan. God natt, inbrottstjuvar!

Av Josefin - 12 november 2008 12:06

Beställde til pa Harateljén till onsdagen den 24 oktober klockan 9. Fortsatte i min ensamhet med packningen. Känns som ett evighetsjobb. Har väl egentligen bara skrapat lite pa ytan... Pa eftermiddagen var det dags för tandläkaren igen. Trots att halet var litet tog jag bedövning. Har ju lag smärtgräns och gör det ont väntar jag väl ytterligare sju, atta ar inna jag gar till tandläkaren igen. God natt, karies!

Av Josefin - 12 november 2008 00:07

Vaknade sent, sa när mannen fran Falck kom strax efter tio satt jag och at frukost. Det var en snacksjuk människa! När klockan var 10:16 fick jag säga till honom att jag var lite stressad eftersom jag skulle till tandläkaren. Hade tid 10:40 i Eslöv City. När han äntligen gatt fick jag stressa. Borstade tänderna pa en minut och körde bil pa tva hjul. När jag äntligen kommit in i Eslöv, parkerat bilen där man varken behöver pengar eller P-skiva - saknade givetvis bada - fick jag leta mig fram till Norregatan 1 med hjälp av karta. Hittade dock ganska fort till Anna Szust-Füles praktik. Undersökningen gick förvanansvärt smidigt. Hon tog fyra röntgenbilder, undersökte om jag hade nagra hal "manuellt", tog bort lite tandsten och putsade mina framtänder. ETT HAL - litet - i en utav mina kindtänder var allt hon hittade - och da var det minst sju, atta ar sedan jag var hos tandläkare senast. Hon sa att jag hade början till hal mellan nagra tänder, men det har jag hört förut. Det sa ju redan Jan Pettersson (tandläkare pa Folktandvarden i Löddeköpinge pa den tiden det begav sig att jag gick dit) pa sin tid!


När jag kom fick jag berätta för Anna om min tandstatus eftersom det var första gangen jag var hos henne. När jag sa att jag inte varit hos tandläkare pa sa manga ar trodde hon att jag hade ont nu! Da klargjorde jag för henne att det var för var utlandsflytt lördagen den 28 oktober. När hon fick höra att det var sa snart jag skulle flytta sa hon: "Da hinner vi inte bli klara med dina tänder innan du flyttar!". Snacka om förutfattade meningar. Hon hade ju inte ens undersökt mina gaddar! Bokade tid för lagning till dagen efter.


Till Malmö för att pabörja det STORA arbetet med flytten. Att sortera kläder och saker i tre olika högar - ta med till Tyskland, ta med till stugan och skänka till Myrorna. Tänk vilka viktiga beslut man maste brottas med! Erkänner att jag "slängde" en del saker till Myrorna, men absolut inte sa mycket som skulle behövas... God natt, packningen!

Av Josefin - 11 november 2008 00:01

Upp vid tio, till handlar'n för att köpa bullar och sedan var det dags för frukost. Diska upp alla glas och tallrikar fran gardagen. Mot Malmö. Jürgen bytte om och packade, sedan styrde vi kosan mot Sturup. Där intog vi den delikata middagen - pytt i panna. När Jürgen akt, körde jag till IKEA - för ovanligehetens skull. Vill väl inte riskera att fa abstinens. Varuhuset var fullt av folk, sa jag gick bara omkring och tittade. Handlade inget! Inte ens tyg... Hem till lägenheten där jag väntade pa att klockan skulle bli 21:30, sa att jag kunde klara av nästa taxiuppdrag - köra Lola fran taget till Lödde.


Satt i soffan och var allmänt slö och trött. Tittade pa tv, nickade till, vaknade, tittade pa tv igen, nickade till igen, vaknade igen och sa vidare. Strax efter nio gav jag mig i väg till Centralen och givetvis var taget försenat, men jag köpte mig en Svensk Damtidning, som jag läste i bilen. Lola och taget kom vid 22-tiden. Körde till Stehag, men via Lödde. God natt, ensamhet!

Av Josefin - 10 november 2008 23:37

"We're going to Ibiza!" - no Malmö. Da kom alltsa dagen där vi skulle aka till Malmö - inte hem! Upp, dusch, frukost i köket, diska upp och lämna hemmet som man vill möta det när man ater är "hemma" nästa lördag. Tvättade Tysklands smutsigaste bil pa vägen till flygplatsen. Resan gick bra - 1 h 15 minuter. Hämtade bil pa B------s redan 15:10. Lämnade väskorna i lägenheten (Tegelgardsagatan alltsa) och sedan mot jourläkarcentralen pa Ahlmansgatan. Ingen halsfluss! Hem till Tessan & Fredrik för att bestämma om kvällens aktiviteter. Upp till Hjortsas.


19:00 anlände T&F lagom till 10-arsjubiléet av Bingolotto. Vi hade fyra vanliga lotter och tva dubbellotter. Njöt i fyra timmar av alla artister - bland annat Carola, Andrea Bocelli, The Real Group, Bonnie Tyler och Patrik Isaksson. Vi vann ingenting! "Tur i kärlek, otur i spel"!


Under spelets gang at vi hemgjord pizza. Efterat spelade vi Rita & Gissa - killarna mot tjejerna. Nu stämmer inte ovan nämnda ordstäv eftersom killarna vann bada gangerna. Klockan 05:00 kastade vi in handduken. God natt, Hjortsas!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards