Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Josefin - 21 februari 2010 16:09

I går åkte Jürgen till Indien och kommer hem på fredag. När han var där senast - i augusti - kom han inte hem med något roligt till mig eller Sixten. Han hade fått kläder och tofflor i present och han hade köpt divere matvaror med sig hem. Den här gången bör jag nog berätta vad jag vill ha, så jag inte blir besviken. Har du något förslag? En enklare sari kanske (den jag har är mer festbetonad), tyger i allmänhet och kanske teer.


Gestern ist Jürgen nach Indien geflogen und kommt wieder am Freitag. Wenn er im August da zuletzt war - hat er nichts für mich oder Sixten gekauft. Er selber hat Klamotten und Pantoffeln als Geschenk gekriegt und hat Lebensmittel für sich gekauft. Dieses mal muss ich wahrscheinlicht erzählen was ich haben möchte, so dass ich nicht enttäuscht werde. Hast du einen Vorschlag? Eine einfachere Sari (die ich schon habe ist mehr partybetohnt), Stoff algemein und vielleicht Tees.

Av Josefin - 21 februari 2010 16:01

1. USA - 6 gold/7 silver/10 bronze

2. Norway - 5/3/3

3. Germany - 4/6/4

4. South corea 4/4/1 (how did this happen?)

5. Canada - 4/3/1

6. Switzerland 4/0/1

7. Sweden - 3/1/2

8. China - 3/1/1

9. Austria - 2/2/3

10. France -  2/1/4
I'm surprised that we're on a seventh place! Like it - a lot!!
Av Josefin - 21 februari 2010 15:36

Jag vet inte vad som gjorde mig mest glad i går/i natt - antingen var det VfB Stuttgarts enorma 5-1-vinst eller så var det guld- OCH bronsmedaljen i herrarnas längdåkning. I alla fall så gjorde Cacau ett ÄKTA HATTRICK i går. Han gjorde 1-0, 2-0 och 3-0, samt 5-1. Jäkligt nice!!


Ich weiss nicht was mir gestern am meisten Freude gebracht - entweder war es der 5:1-Sieg für den VfB oder so waren es die Gold- und Bronzemedaillen im Langlauf Männer. Cacau hat ein ECHTES HATTRICK gemacht. Er hat 1:0, 2:0 und 3:0, sowie 5:!. Sehr schön!!


Här tackar han Gud för ett av sina mål/Hier dankt er Gott für ein seine Tore.


GUUULD! Marcus Hellner var en förlorare i OS-premiären. Reva

Marcus Hellner - GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLD


Kungen och drottningen var på plats och hyllade Marcus Helln

Kungen & Silvia var i Kanada - cool!/Der König und Silvia waren in Kanada - cool!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards