Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Josefin - 26 januari 2009 23:37

Hittade en längre powerwalkingrunda i går i Lödde och den slutar i Hög! Min vändpunkt är när potatisåkern/jordgubbsfältet kommer och det är väl nästan Hög? I alla fall så var den okej att gå söndag morgon - då gav jag mig ut 07:30 (ljust ute), men i morse när jag började gå 05:40 var det MÖRKT och då är grusvägar ingen hit! Får se till att leta fram pannlampa och reflexväst så att jag ser och syns...


Gestern habe ich eine längere Runde in Löddeköpinge gefunden, aber die endet am Kartoffelaker/Erdbeerfeld und muss eigentlich schon das nächste Dorf sein?! Gestern ging es ja - bin ja erst um 07:30 Uhr losgelaufen, aber heute morgen um 05:40 habe ich nichts gesehen und keiner hat mir gesehen. Muss unbedingt meine Stirnlampe und Reflektorweste (so heisst es nicht, aber ihr weisst was ich meine...) finden und benutzen!

Av Josefin - 26 januari 2009 15:29

I morgon klockan 20:30 är det dags för åttondelsfinal i tyska cupen och VfB Stuttgart möter FC Bayern München på Mercedes-Benz-Stadion! Vi kommer att se på matchen på tv om det är någon som är intresserad att komma och titta. Vi har tysk öl!!!!!


V-V-V-f-B, V-V-V-f-B [fau fau fau eff be, fau fau fau eff be]


Sixten brukar annars sjunga:


Einen Stern, der über Stuttgart steht

wo der deutsche Meister lebt

schenke ich dir heut' Nacht



Av Josefin - 26 januari 2009 15:02

I dag var Sixten och jag en sväng på Center Syd med Katrin, Jordan & Vilton! Vi vuxna (och Vilton så klart) satt och tog det lugnt när Jordan & Sixten i McDonald's lekhörna! Oj, som de härjade! Dit och hem gick vi, så jag hoppas snart att Sixten har lust för en stödis...


Heute waren Sixten und ich in einem Einkaufzentrum mit Katrin, Jordan & Vilton. Wir Erwachsene (und Vilton natürlich) saßen in aller Ruhe, wenn Jordan & Sixten in der Spielecke bei McDonals's gepielt haben. Wir sind dorthin und zurück zu Fuß gelaufen, so ich hoffe, dass Sixten gleich ein Nickerchen braucht...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards