Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Josefin - 10 juni 2009 23:29

I dag har jag haft en näst intill perfekt födelsedag - det har kommit gratulationskort, folk har ringt och sjungit, jag har fått en massa sms, har fått två buketter med rosor och en orkidée, några diskhanddukar och ett presentkort på ett par solglasögon med styrka! Sen åt vi en jättegod rabarberpaj till vm-kvalet! Supernice! Det enda tråkiga är att vi inte kunde äta god mat - Jürgen har dragit ut en tand och får inte äta mat. Det ska vi dock ta igen i helgen!


Heute hatte ich fast einen perfekten Geburtstag - habe Gratulationskarten bekommen, Leute haben mich angerufen um zu singen, ich habe eine Menge SMS erhalten, habe zwei Sträusse Rosen und eine Orchidée bekommen, ein paar Geschirrhandtücher bekommen, ein Geschenkgutschein für ein paar Sonnenbrille mit Stärke erhalten. Habe einen Rabarberpai zur WM-Qualifikation gegessen - sehr lecker. Das einzige blöde, ist dass, bei Jürgen wurde heute einen Zahn rausgezogen und er darf nichts essen. Das holen wir am Wochenende nach!

Av Josefin - 10 juni 2009 23:26

Nein, Veronika, es kann nicht passieren heissen. Ich meine nämlich das Verb für Mehl durch einen Sieb wenn man backt! Passieren benutzt man wenn man dickflüssige Sachen "schöner" machen solllen.


Kann es sichten heissen?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards