Alla inlägg den 5 december 2008

Av Josefin - 5 december 2008 09:34

Nu ska jag till husläkaren och frissan för sista gången. Återkommer med detaljer senare...


Jetzt gehe ich zum letzten mal zum Hausarzt und Friseur. Melde mich nachher mit Details...

Av Josefin - 5 december 2008 08:10

Vem är vem?

Wer ist wer?

  Musikmanager Stein:  Neue Karriere im TV?Dietmar Hopp

Av Josefin - 5 december 2008 08:03

I morgon är det match igen och då en bortadito mot Energie Cottbus! Mario Gomez kan dessvärre inte vara med - han skadade sig mot Schalke - men det är viktigare att han satsar på att bli frisk då vi ska möte Sixtens farfars lag FC Bayern München!


Morgen ein Auswärtsspiel gegen Energie Cottbus und leider ohne Mario Gomez, der sich im Spiel gegen Schalke verletzt hat. Besser, dass er gesund wird, so dass er gegen Sixtens Opas FC Bayern München spielen kann!

Av Josefin - 5 december 2008 08:01

Allt gick perfekt i går, så jag hoppas att jag får pengarna snart och att jag får det där pappret som jag behöver för att kunna ansöka om a-kassa i Sverige. Det lovade mig att jag ska ha det - pappret - i nästa vecka!


Alles lief gestern perfekt, hoffe, dass ich bald das Geld kriege. Nächste Woche werde ich dieses Papier, um Arbeitslosengeld in Schweden beantragen zu können, erhalten.

Av Josefin - 5 december 2008 07:58

Grattis Helena Jonsson som i går vann skidskytte på hemmaplan i Östersund! You go girl!!!!!


Glückwünsche an Helena Jonsson, die gestern zu Hause in Östersund die Biathlon-Gewinnerin war! You go girl!!!!!


Av Josefin - 5 december 2008 01:00

På lördag firar man Nikolaus i Tyskland och det innebär att barnen har ställt sina stövlar vid dörren innan de lägger sig och när den sen vaknar den 6:e brukar det ligga en present i en av stövlarna. Vi ska väl försöka instifta denna traditionen och ta den med oss till Sverige. På lördag ska vi hem till Lotta med familj och hon har sen länge lärt Sixten säga: "Nikolaus kommt bald!" och nu är det ju äntligen nära...

Av Josefin - 5 december 2008 00:57

Hämtade hem min bil i dag och den är "som ny" igen! Har fått bromsarna lagade och nya torkarblad. Sen gjordes en liten vintercheck utav den och den är redo att köra norröver! Det kostade 540 € att få den tillfixad och det är väl ingenting, med tanke på att Jürgen ska köra så långt med den!


Habe heute mein Auto nach Hause geholt und es ist "wie neu". Die Bremsen sind repariert und es hat 540 € gekostet und das ist ja nix, wenn Jürgen so weit mit dem fahren muss.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards