Alla inlägg den 10 december 2008

Av Josefin - 10 december 2008 23:38

Ha ha - fick a-kassa i dag och det kändes jävligt skönt!

Heute habe ich endlich Arbeitslosengeld bekommen! Jawohl!

Av Josefin - 10 december 2008 23:36

Det här rådhuset i Stuttgart-Vaihingen! Hit går man om man ska "skatteskriva sig"! Här var vi häromdagen för att anmäla att vi lämnar landet!


Hier das Rathaus in Vaihingen. Da waren wir Anfang der Woche um uns abzumelden!

Av Josefin - 10 december 2008 23:35

Julmarknad med Victoria!

Weihnachtsmarkt mit Victoria!

Av Josefin - 10 december 2008 23:28

I morgon tar vi en paus fran packandet - det behöver mina onda axlar och mitt huvud. Har huvudvärk eftersom jag bara tänker packande, packande och ater packande. Det är tröttande för hjärnan!


Morgen machen wir eine kleine Pause vom Packen - das brauchen unbedingt meine schmerzhafte Schulter und meinen Kopf. Habe Kopfschmerzsen, weil ich nur an packen, packen und packen denke. Das macht das Gehirn müde!

Av Josefin - 10 december 2008 23:23

I dag har jag fortsatt packa - kläder, skor, handväskor, jackor! Sen har vi lagt undan "Morfar Mikaels servis" som jag ärvt efter min farmors pappa. Den ska Jürgen ha med sig i bilen - den är säkerligen inte värd nagot i pengar men stort affektionsvärde.


Heute habe ich weitergemacht mit dem Packen - Kleider, Schuhe, Handtaschen, Jacken! Wir haben das Geschirr von "Opa Mikael" weggetan. Das Geschirr hat zu dem Vater meiner Großmutter gehört. Hat keine Wert, außer, dass es zu unserer Familie gehört hat.

Av Josefin - 10 december 2008 11:41

Fick ett positivt svar via mail i dag angående ett jobb jag har sökt. De vill gärna träffa mig 18-19 december eller 9 januari.


Heute habe eine positive E-Mail, wegen einer Arbeit, die ich gesucht habe, erhalten. Die möchten mich am 18.-19 Dezember oder am 9. Januar treffen!

Av Josefin - 10 december 2008 11:07

är väl inte 80 för många? Det tycker inte jag att det är och Jürgen klagar inte nämnvärt! Sen kan jag köpa 3 par eftersom har har rökt 3 cigaretter och 2 par eftersom jag har slängt 21 par! Vi utökar alltså familjen med FEM PAR!!!! Det är jag värd!


sind nicht 80 zu viel oder? Das finde ich nicht und Jürgen hat sich auch nicht beschwert. Und ich darf 3 Paar kaufen, weil er 3 Zigaretten gekauft hat und noch 2 weil ich 21 weggeschmissen haben! Die Familie wird also grösser!

Av Josefin - 10 december 2008 09:57

...du muss dich nicht diskriminiert fühlen! Ab heute schreibe ich alles auf deutsch! Nur für dich und Uwe Seeler.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards