Alla inlägg den 6 december 2008

Av Josefin - 6 december 2008 17:21

Matchen är slut och vi tog tre välförtjänta poäng. Bäst i Energei Cottbus var målvakten... Säger ju en del om hur dåliga laget är eller hur?

Av Josefin - 6 december 2008 16:58

Tack Sami Khedira för ditt 0-3-mål!!!!! I love you, va!

Av Josefin - 6 december 2008 16:53

Jan Simak gjorde nyligen 0-2!!!!! Weiter so!

Av Josefin - 6 december 2008 16:27

War gestern biem Hausarzt um die Ergebnisse von der Blutabnahme zu kriegen. Die waren alle in Ordnung - er hat nur gesehen, dass ich Allerigen habe! Meine Kolesterin/Cholesterin war ein bisschen zu hoch, aber war gar net schlimm. Ich bin GESUND!


Leider musste ich eine Diphterie-Impfung kriegen - habe es zuletzt vor zehn Jahren bekommen. Ich mag ja keine Spritzen, aber ich war sehr brav!


Habe ihn um unsere (Jürgens und meine) Journale (medical journal) gebeten und die habe ich alle mitbekommen. Danach wollte er viele Sachen bei mir untersuchen - Gelenke, Lungen, Herz, Rücken und weiss der Teufel was, aber war in Ordnung weil er ja nix gefunden hat!

Av Josefin - 6 december 2008 15:36

Efter 3 minuter gjorde Roberto Hilbert 0-1!

Av Josefin - 6 december 2008 15:23

Snart sätter matchen i gång mot Energie Cottbus och jag hoppas verkligen att VfB Stuttgart kommer att vinna... Håll tummarna, kära vänner!

Av Josefin - 6 december 2008 15:02

Var ju hos husläkaren i går för att få svar på mina prover som togs för någon vecka sedan. Hade faktiskt med mig mina vaccinationskort (jag har två eftersom det första försvann och sen när jag skaffade det andra hittade jag det första - ja, jag vet att jag har för mycket grejer) till honom. Han har frågat efter det varenda gång jag har varit hos honom i fem och ett halvt års tid. Nu i elfte timmen tog jag med dem.


Proverna var bra! Han frågade om jag var allergisk för det hade något prov visat och det är jag ju (mot kvalster och al bland annat). Sen var det bara kolesterinet som var något högt. Skulle försöka äta mindre animaliska fetter - smör, ost, kött - och mer vegetabiliska - olja, avocado. Kan jag väl! Alla andra tester visade att jag är FRISK! Sen tittade vi i vaccinationskortet och kom efter mycket diskuternade fram och tillbaka angående tyskars och svenskars sätt att skriva datum (ty 06.12.2008 och sv 2008-12-06) att det är över tio år sedan jag fick difterispruta (det är väl det som är stelkramp kan jag tänka), så då skulle jag få en sån utan honom. Trevlig flyttpresent!


Sen bad jag att få Jürgens och min journal för de här åren som vi har varit hos honom. Det bad han någon utav flickorna i receptionen fixa. Sen trodd jag mitt nöt att det bara var för mig att få den förbannade sprutan och journalerna och sen dra hem, men NEJ NEJ! Här skulle minsann undersökas också.


Då ville "fanskapet" att jag skulle klä av mig ALLA kläder förutom trosor och bh. Det var jag inte beredd på och hade inte rätt trosor kan jag erkänna. Eftersom jag hade linne, kjol och strumpbyxor kunde jag kanske komma undan med att behålla linnet och strumpbyxorna som "underkläder", men icke sa Nicke. Rubbet skulle av! Sen skulle det tryckas, klämmas, kännas, lyssnas på allt, MEN det värsta var när han stod bakom min rygg och bad mig böja mig framåt och låta händerna nudda marken. Hur rolig är den "övningen" att göra när man är klädd i string? Not so kan jag meddela. Han hittade ingenting, men frågade när jag var hos gynekolog senast (oups ganska länge sedan, men ska dit den 17/12) och hur mycket jag idrottar (nada svarade jag ärligt, men jag ska snart börja - ha ha ha). Skit samma - jag är frisk och jag kommer aldrig träffa den läkaren mer i mitt liv! Det var nog mest synd om honom.


Fick även en remiss till min gynekolog. Sen var det dags för SPRUTAN! Fick den i vänster överarm och hon sa att det kunde kännas lite efteråt. Det gör det - känns som träningsvärk och det är inte så farligt. Dock "orkar" jag nog inte packa...

Av Josefin - 6 december 2008 14:50

Enligt artikeln nedan skulle vi kvinnor bara använda 30 % av vår garderob och det är nog så, men ibland är det inte lätt att göra sig av med kläder även om de aldrig/sällan används. Man skulle ju kunna glädja någon annan - antingen en vän med större/mindre storlek än man själv har (för ofta har man nog kvar kläder för att man ska gå ner i vikt eller behöva använda större storlekar efter en graviditet), men hur kul är det att använda GAMLA kläder? När det bara gäller baskläder skulle man egentligen kunna slänga dem för gott! Man kan även sälja lite kläder på second hand eller skänka dem till välgörande ändamål. Problemet är väl att man inte har någon egentlig koll på vad ens garderob innehåller, så man famlar i blindo och köper kläder man redan har eller aldrig kommer att använda. Jag är inte bättre eller sämre än någon annan - det märker jag nu när jag ser hur många överfulla garderober vi har och alla kläder ska packas ner inför flytten - men jag brukar faktiskt skänka kläder till mitt Mekka Myrorna.


Att spara vissa kläder för att de betyder något tycker jag också är helt ok - om det inte blir för mycket kläder och det verkligen är kläder som betyder någonting (konfirmations-, student- och bröllopskläder till exempel). I och med flytten har jag så här långt SLÄNGT: 12 par byxor, 1 klänning, 6 kjolar och 16 stickade/varma tröjor. Då har jag en massa kvar och har inte ens påbörjat toppar, t-shirtar, underkläder och skor. Man mår bra av att slänga!


http://www.aftonbladet.se/wendela/article3924684.ab

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards