Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Varför?

Av Josefin - 31 mars 2009 22:10

I dag var det dags för Sixten att prova sin "springcykel" och det gick väl ganska bra. Hojjade hem till Putte för att visa honom cykeln. Där fick vi kaffe och flädersaft. Satt och pratade ett tag - sen var vi pga full blöja tvungna att dra hem för att byta. Det är DÅ det händer som inte får hända! Sixten trillar och får in handtaget i munnen. Hans framtand - naturligtvis den som är hel - slås till och sticker rakt ut från tandköttet. Behöver jag skriva att det pissar blod! Han tokgråter och jag kastar mig på telefonen (tack och lov för mobiltelefoner!) för att ringa Lola! Vi bestämmer att hon ska komma och hämta oss hemma - jag tar Sixten i min famn och cykeln i handen (cykelhjälmen har jag hängt i mitt skärp) och springer hem. Där byter vi blöja, jag kissar, försöker ringa till akuten, men de hänvisar till nåt jävla telefonnummer som är 1177 (sjukvårdsupplysningen) och sen kommer Lola. Vi sätter oss i bilen och då ringer jag 1177 från min mobil och till sjukhusets växel med Lolas. Det ENDA nummer som gäller är 1177 - såvida det inte är livshotande för då ska man ringa 112 - och då väntar jag tålmodigt på min tur. Det visar sig att barn med mjölktänder har noll prioritet, så det blir till att ringa Folktandvården i morgon. Vi vänder (inte bokstavligen alltså) på motorvägen och kör till ICA för att handla glass i stora lass till Sixten. Dels har han ont och kan inte tugga så mycket och dels måste mitt dåliga samvete dämpas - det var ju jag som bad honom cykla snabbare och cykla hela tiden! Varför gjorde jag det? Sådana här saker händer ALLTID när Jürgen är borta och just i dag satt han lyckligt ovetandes på ett plan till Belgien. Vet inte om han vågar lämna oss själva hemma i fortsättningen...

 
 
Ingen bild

Monika

4 april 2009 09:47

Som förälder har man nog råkat ut för något sånt här minst en gång! Att orsaka sitt eget barn smärta är väl inget vi vill, men OM det händer, trösta dig med att det var inte MEDVETET! Kram till er alla men speciellt till dig, Josefin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 7 augusti 2012 09:12

I saw these agora in a Ecco store in Aachen and wanted to but them all, but it was 31 degrees......

Av Josefin - 21 juli 2012 15:29

Looks good doesn't it?

Av Josefin - 20 juli 2012 18:41

Today we're eating our own potatoes. Yippie yeah!

Av Josefin - 20 juli 2012 18:39

Today we're eating our own potatoes...

Av Josefin - 19 juli 2012 22:46

Had some friends over för dinner - bbq - and it was so nice to see them again. In the summertime everything is so much easier. Sitting outside, children playing in the garden. A perfect night if it wasn't for the mosquitos :-(...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards