Alla inlägg under februari 2009

Av Josefin - 5 februari 2009 23:51

Det tisslas och tasslas i fotbollsvärlden i Tyskland att Hannover 96:s "goalie" Robert Enke kanske är pa väg till VfB Stuttgart. Vet ej om det ligger ngn sanning i det, men han är en bra kille!


In der deutschen Fußballwelt wird es gemunkelt, dass Robert Enke von Hannover 96 vielleicht zu VfB Stuttgart wechselt. Weiß nicht ob irgendwas Wahres dahintersteckt, aber er ist ein guter Kerl!

Av Josefin - 4 februari 2009 22:45

I dag fick jag äntligen riktiga arbetsuppgifter - att lägga in nästa betänkande (SOU 2009:xx) i mall och redigera texten. Det blir ju liksom roligare att jobba när man har ngt att göra!


Heute habe ich endlich bei der Arbeit was zu tun zu bekommen - mehrere Dokument zu redigieren! Es macht ja mehr Spaß, wenn es was Vernünftiges zu tun gibt!

Av Josefin - 3 februari 2009 23:38

Got to love this, man!!!!!


Av Josefin - 3 februari 2009 23:35

Tycka vad man vill om Celine, men hon sjunger bra! Josh är ju ocksa bra som alltid!


Man muss sie nicht lieber, aber sie kann verdammt gut singen! Josh ist auch einen fantastischen Sänger!


Av Josefin - 3 februari 2009 22:19

När vi var i Tyskland i helgen fick jag lite kommentarer på min blogg och de var som följer:


- sen jag flyttade till Sverige har min tyska blivit mycket sämre (då gäller det att jag vill fortsätter öva, öva och öva [üben, üben und üben]

- någon tyckte att jag skriver för mycket på svenska och vill att jag översätter allt (ska bättra mig, but sometimes it dosen't make any sense to translate everything)

- någon annan ville ha bilden först och texten sen, som bildtext alltså, men det kommer jag nog inte att göra för först kommer en lång text och sen för att visa vad jag menar kommer bilden som en liten belöning.


Wenn wir dieses Wochenende in Deutschland waren, habe ich ein paar Kommentare zu meinem Blog bekommen:


- seit dem ich in Schweden wohne ist mein Deutsch so schlechter geworden (da hilft nur eines - üben, üben und üben)

- jemand hat gesagt, dass ich viel zu viel auf nur Schwedisch schreibe und möchtet, dass ich alles übersetze (ich werde mich verbessern, aber manchmal macht es keinen Sinn alles zu übersetzen)

- jemand möchte zuerst die Bilder und danach den Text, als Bildtext so zu sagen, aber das werde ich nicht tun, weil zuerst kommt der Text und danach um zu zeigen was ich eigentlich geschrieben/gemeint habe kommt das Bild (man könnte es auch als Belohnung sehen).

Av Josefin - 3 februari 2009 22:12

I dag har jag och min kollega ägnat nästan hela dagen åt att göra en innehållsförteckning till den SOU som ska skickas till tryck på torsdag denna vecka. Det är inte så enkelt som det kanske låter, men det var mycket svårere 1999. Det var inte alltid bättre förr!


Heute habe ich und meine Kollegin fast den ganzen Tag gebraucht um ein Inhaltsverzeichnis zu machen - das "Dokument" SOU (Statens offentliga utredningar) wird am Donnerstag zur Druckerei geschickt. Es hört sich vielleicht einfach an - ist es aber nicht. Wenn ich 1999 da zuletzt war - war es noch schwieriger. Es war also nicht immer besser früher!

Av Josefin - 3 februari 2009 21:53

I går skjutsade Jürgen mig till jobbet och sen fick jag snällt ta bussen hem! I dag lämnade Jürgen Sixten hos Cilla, Victor & Axel och jag tog bussen till Malmö. Fick ta den hem också för att kunna hämta gossen hos mormor som tagit "mellanpasset". Buss hem igen och jag är redan trött på det. Det är för långt mellan busstationen och arbetet när man ska gå snabbt och hinna med en buss - särskilt med gator som har gatsten. Don't like it at all! Från och med i morgon ska jag köra bil. Att parkera kostar 6 kr/h eller max 30 kr/dag, såvida jag inte får köpa ett månadskort för de här sex månaderna! Det kostar "bara" 320, men utöver parkeringskostnaden tillkommer ju dieselkostnaden, så det är minsann dyrt att jobba!


Gestern ist Jürgen mir ins Geschäft gefahren, aber musste nach dem Arbeiten mit dem Bus fahren. Heute hat Jürgen Sixten zu Cilla, Victor & Axel gebracht und ich bin mit dem Bus nach Malmö gefahren. Musste natürlich es auch zurück nehmen um Sixten bei meiner Mutter abzuholen. Es macht keinen Spass mehr! Es ist zwischen der Bushaltestelle und meiner Arbeit zu weit, wenn man schnell laufen muss (besonders bei "Würzelsteine" die nass und uneben sind) UND den Bus erreichen. Ich hasse es schon! Ab morgen fahre ich mit dem Auto. Leider ist es teuer zu parken. 6 SEK (ungefähr 65 cent) pro Stunde oder maximal 30 SEK (3,50 €) pro Tag. Sonst muss ich eine Monatskarte kaufen und die kostet 320 SEK (35 €), aber Diesel ist ja gerade nicht umsonst... Es ist leider teuer zu arbeiten!

Av Josefin - 2 februari 2009 20:11

I fredags dog en av sportvärldens största - Ingemar Johansson - och vi som är födda efter 1959 förstår nog inte hans storhet.


Am Freitag ist einer von den grössten Sportathleten gestorben - der Schwede Ingemar "Ingo" Johansson! Er hat 1959 gegen Floyd Pattersson geboxt und wurde WELTMEISTER IN SCHWERGEWICHT! Wir, die "jüngeren" die erst nach 1959 geboren sind, werden wahrscheinlich nie verstehen wie gross er war!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards