Alla inlägg under juni 2009

RF

Av Josefin - 17 juni 2009 16:04

Liebe Andrea & Heide, lieber Hans!


Natürlich respektiere ich den Sieg von Roger Federer! Er hat saugut gespielt! Ich bin nur froh, dass wir endlich ein Schwede in einem Tennisfinale wieder haben! Glückwunsch, Roger!

Av Josefin - 16 juni 2009 23:29

...och mina kollegor!/...und meine Kolleginnen!



Av Josefin - 16 juni 2009 22:55

Grattis:/Glückwunsch:


Axel Theodor Riber Ahlm

Av Josefin - 15 juni 2009 21:37

Sixtens nya favorit! Han & Gunnar lirade dragspel, sjöng och underhöll oss i fredags med bland annat detta nummer...


Av Josefin - 15 juni 2009 20:42

I fredags var det studentfest för Sixtens bästa "kompis" Josephine, i lördags tog vi tåget till Stockholm för en 120-årsfest, i söndags var vi ute och åt hela familjen och sen tog vi tåget hem i går kväll. I dag var det dags att jobba igen.


Am Freitag war es Abiturparty für Sixtens beste "Freundin" Josephine, am Samstag sind wir mit dem Zug nach Stockholm wegen einer 120jährigen Geburtstagsparty, am Sonntag waren wir alle essen und danach sind wir mit dem Zug nach Hause gefahren. Heute müssten wir wieder arbeiten.

Av Josefin - 11 juni 2009 18:55

I dag bjöd jag in mina arbetskamrater på kaffe och rabarberpaj klockan 14:30 och alla frågade varför jag bjöd på det. När de fick veta att jag fyllt år gratulerade alla mig i efterskott. Det roligaste var en som inte kunde komma loss eftersom hon fick ett telefonsamtal. När det var klart kom hon till mig och berättade varför hon inte deltagit. Hon frågade dessutom om det fanns någon särskild anledning till att jag bjöd på fika och när jag sa att det var min födelsedag i går, svarade hon med att berätta att det var hennes födelsedag i går också. När vi kom in på årtal visade det sig att vi är födda på exakt samma dag - jag klockan 18 och hon 22. Jag är född i Uddevalla och hon i Trelleborg. Ganska coolt!


Heute habe ich meine Kollegen/-innen zum Kaffee und Rabarberpie um 14:30 Uhr eingeladen und alle haben gefragt warum. Wenn ich dann erzählt, dass ich gestern Geburtstag hatte, haben mich alle gratuliert. Eine Kollegin konnte leider nicht teilnehmen, weil sie kurz davor ein Telefonat erhalten haben. Wenn sie fertig war, kam sie zu mir und hat erzählt warum sie nicht teilnehmen konnte. Sei hat auch gefragt ob es einen besonderen Anlass gab zu meiner Einladung. "Mein Geburtstag gestern!" habe ich geantwortet und dann sagte sie, dass sie auch gestern Geburtstag hatte. Dann müssten wir natürlich Geburtsjahr diskutieren und wir sind am gleichen Tag geboren. Ich in Uddevalla und sie in Trelleborg. Ich um 18 Uhr und sie um 22 Uhr. Cool oder?

Av Josefin - 11 juni 2009 18:51

...Veronika för ordet "sieben" som betyder sikta (om mjöl)!

...Oma Sissi för symptom till sjukdomen Tremor (i går frågade jag min mamma och hon gav samma svar - skakningar).


...Vroni für das Wort "sieben" (Mehl durch einen Sieb)!

...Oma Sissi für Erklärung von Tremor (die Symptome sind zittern/schütteln). Gestern habe ich meine Mutter gefragt und sie hat die gleiche Antwort gegeben.

Av Josefin - 10 juni 2009 23:29

I dag har jag haft en näst intill perfekt födelsedag - det har kommit gratulationskort, folk har ringt och sjungit, jag har fått en massa sms, har fått två buketter med rosor och en orkidée, några diskhanddukar och ett presentkort på ett par solglasögon med styrka! Sen åt vi en jättegod rabarberpaj till vm-kvalet! Supernice! Det enda tråkiga är att vi inte kunde äta god mat - Jürgen har dragit ut en tand och får inte äta mat. Det ska vi dock ta igen i helgen!


Heute hatte ich fast einen perfekten Geburtstag - habe Gratulationskarten bekommen, Leute haben mich angerufen um zu singen, ich habe eine Menge SMS erhalten, habe zwei Sträusse Rosen und eine Orchidée bekommen, ein paar Geschirrhandtücher bekommen, ein Geschenkgutschein für ein paar Sonnenbrille mit Stärke erhalten. Habe einen Rabarberpai zur WM-Qualifikation gegessen - sehr lecker. Das einzige blöde, ist dass, bei Jürgen wurde heute einen Zahn rausgezogen und er darf nichts essen. Das holen wir am Wochenende nach!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards