Alla inlägg under juli 2009

Av Josefin - 6 juli 2009 17:14

Grattis:/Glückwunsch:


Laila Bagge

Av Josefin - 4 juli 2009 23:20

Jag står snart inte ut längre med den här jävla värmen! Har en bil UTAN AC och hur kul är det! I dag har jag fått vita salt-/svettfläckar på min svarta topp och då har jag i godan ro kört bil - ingen fysisk aktivitet alltså!


Die Hitze geht mir langsam auf die Nerven! Habe ein Auto OHNE Klimaanlage und das macht kein Spass! Heute habe ich Salz-/Schweissflecken auf meinem schwartzen Oberteil bekommen und dann bin ich in aller Ruhe nur Auto gefahren - keine fysische Aktivität!

Av Josefin - 4 juli 2009 23:14

Grattis:/Glückwunsch:


Ulrike Rudolph

Åsa Ulrika Holmberg

Av Josefin - 4 juli 2009 23:09

På en och en halv vecka har Sixten badat i tre landskap - Skåne, Bohuslän & Halland - och det är väl bra för en kille som innan 23 juni ALDRIG tidigare badat i havet. Han har fortfarande problem med havsbotten, men blir inte det minsta rädd om han blir överspolad av en våg. Känns ju skönt att han inte är rädd för vattnet!


Innerhalb von zehn Tagen hat Sixten in drei schwedischen Bundesländer gebadet - Skåne (Schonen), Bohuslän & Halland - und dass ist ja gut für einen Jungen, der bis 23. Juni NIE im Meer vorher gebadet hat. Er mag nicht im Wasser zu stehen, aber wenn die Welle ihn rüberspült ist es ihm egal. Schön, dass er kein Angst fürs Wasser hat!

Av Josefin - 3 juli 2009 22:04

Nu går semestern mot sitt slut. I morgon bitti reser vi hemåt igen. Ska inte bli så skönt att komma hem för där väntar renoveringen och den MÅSTE vi verkligen ta tag i. Sen kommer det blir problem med att få plats med alla fynd jag har gjort - kläder till mig, kläder till Sixten, leksaker, väskor, skor, husgeråd och och och. Får väl slänga lika mycket som jag har handlat. Annars blir det till att ta tag i det där med loppis i carporten!


Visar bilder senare...


Jetzt geht der Urlaub zu Ende. Morgen früh fahren wir nach Hause. Wird nicht so schön nach Hause zu kommen, weil da die Renovierung auf uns wartet und wir MÜSSEN es leider machen. Ich werde auch ein Problem, mit den Sachen die ich hier gekauft habe, haben. Wo soll ich es hinlegen/hinstellen? Ich habe Kleidung für mich, Kleidung für Sixten, Spielsachen, Taschen, Schuhe, Sachen für unser Haushalt und und und. Muss wahrscheinlich genau so viel wegschmeissen wie ich jetzt neu gekauft habe. Sonst muss ich im Carport ein Flohmarkt machen!


Bilder folgt...

Av Josefin - 3 juli 2009 22:01

Det har faktiskt blivit en vattenråtta av Sixten - han har ju fram till i lördags inte badat i något annat än i badkaret, men nu är han nästan sjövild när vi är och badar. Hoppas att vädret håller i sig så att vi kan fortsätta med kvällsdopp även hemma i Skåne...


Es ist wirklich eine Wasserratte aus Sixten geworden - er hat ja bis Samstag nur in der Wanne gebadet. Jetzt ist er ganz begeistert wenn wir baden gehen. Ich hoffe nur, dass das Wetter auch nächste Woche so bleibt, so dass wir abends immer baden gehen können...

Av Josefin - 3 juli 2009 21:59

Grattis:/Glückwunsch:


Eros Ramazotti & Michelle Hunzikers dotter/Tochter Aurora

Av Josefin - 1 juli 2009 23:50

Det här objektet är jag intresserad av på riktigt. Jürgen kan kinesa där när han jobbar länge, vi har nära till fritidshuset och det ligger nära havet - efter fem dagar på Orust har vi kommit på hur trevligt det är att bo nära havet. Det enda felet med detta huset är ju priset. Kan man få ner det en miljon tro?


Hier habe ich ein echtes Interesse. Jürgen kann wenn er spät arbeitet hier übernachten, wir haben zu unserem Ferienhaus nicht so weit weg und es liegt nahe am Meer - nach fünf Tagen auf Orust wissen wir wie schön es ist in der Nähe vom Meer zu wohnen. Der einzige Fehler mit diesem Haus ist der Preis. Könnte man es für viel weniger kriegen?


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/417729

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards