Alla inlägg den 9 april 2009

Av Josefin - 9 april 2009 16:34

I dag ska jag på me & I-party hos Katrin. Hoppas att jag får träffa Magnus, Jordan och Vilton också, men antagligen är det en massa mammor som är sugna på shopping...


Heute gehe ich zu einer "me & I-Party" (me & I ist eine Firma, die Kinderkleider über Homepartys verkaufen) bei Katrin. Hoffentlich treffe ich Magnus, Jordan & Vilton auch, aber wahrscheinlich sind es nur viele Mütter, die Lust auf Shopping haben... Leider kann ich keine Fotos von den Kleidern zeigen, aber schau auf www.meandi.se!

Av Josefin - 9 april 2009 00:44

I dag (onsdag) slog jag ÄNTLIGEN till på ett par nya walkingskor! Man kan nästan säga att jag tokshoppade! Var nere på Center Syd från 19:38 och till 20:02 och hann på dess få minuter prova TIO par skor i TVÅ olika affärer och KÖPA TRE PAR! Nu ska jag prova dem i lugn och ro (med mina walkinstrumpor) för att se vilka jag ska behålla. Två utav tre par var faktiskt på rea!! Inte illa! Två utav tre par var Asics och det tredje Adidas (har ju varit så nöjd med med mina två tidigare par walkinsgkor från Adidas). Jürgen den token sa: "Ta alla tre!", för han tror att han ska få köpa en ny bil till sig... Ha ha ha!!!


Heute (Mittwoch) habe ich ENDLICH neue Walkingschuhe gekauft! Man könnte fast sagen, dass ich wie ein Verrückter eingekauft habe. Ich war zwischen 19:38 und 20:02 in dem Einkaufszentrum ("Center Syd" in Löddeköpinge) und ich habe in dieser Zeit ZEHN Paare in ZWEI Geschäfte probiert und DREI PAARE davon GEKAUFT! Jetzt muss ich die in aller Ruhe (mit meinen Walkingstrümpfen) probieren und entscheiden welche ich behalten soll. Zwei von drei waren Asics und das dritte Paar Adidas (ich bin ja so zufrieden mit meinen ehemalingen Adidas-Walkingschuhe). Crazy Jürgen hat: "Nimm alle drei!" gesagt, weil er glaubt, dass er eine neues Auto für sich kaufen darf... Ha ha ha!!!

Av Josefin - 9 april 2009 00:28

Das brauchst du:

50 g Hefe

100 g Butter

3 dl Milch

1/2 TL Salz

1 dl Zucker

2 TL Kardemom/Cardemom

9 dl Weizenmehl

So machst du:

Vanilliecreme laut der Packung machen.

Butter schmelzen und Milch dazumischen (37,5 Grad). Die Hefe zerkleinern und Hefe und Salz dazugeben. Der Teig in die Küchenmaschine für fünf Minuten bearbeiten. Für 30 Minuten gären lassen. Rulla till släta bullar och jäs 15 minuter. Ropa på barnen och låt dem peta en grop i bullen där du snabbt klickar ner en matsked vaniljkräm. Jäs 10 minuter. Grädda 5-10 min i 250 grader. När bullarna svalnat får barnen pensla dem med smält smör & rulla dem i socker. ACHTUNG - NOCH NICHT FERTIGÜBERSETZT! SORRY!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards