Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Tandläkare/Zahnarzt

Av Josefin - 27 april 2009 22:36

I dag klockan 16:40 hade jag tid hos Folktanvården i Löddeköpinge och gissa hur nervös jag var eftersom jag inte har gått till tandläkare på SJU ÅR! Nu var det då dags! Jürgen hade bokat våra tider för en månad sen och han gick i fredags. Trots att jag inte har gått till tandläkare på så länge och inte direkt skött mina tänder var det en väldigt positiv erfarenhet. Fick tips hur jag sköter mina tänder bäst, tog två röntgenbilder, verkar inte ha några visdomständer, hade inga hål och den lilla tandstenen jag hade tog tandläkaren två minuter att ta bort! De 650 kr som det kostade var egentligen bra investerade pengar. Eftersom det gick så bra, ska jag efter att ha investerat i en eltandborste (tandläkarens tips) unna mig ett par NYA SKOR! Det tycker jag att jag är värd...


Heute um 16:40 hatte ich beim Zahnarzt in Löddeköpinge einen Termin und rat mal wie nervös ich war - war die letzte SIEBEN JAHREN nicht mehr beim Zahnarzt. Jetzt war es Zeit! Jürgen hat unsere Termine vor einem Monat gebucht und er war am Freitag da. Obwohl ich lange nicht mehr beim Zahnarzt war und nicht meine Zähne gepflegt haben, war es trotzdem eine gute Erfahrung! Habe Tipps bekommen wie ich meine Zähne pflegen soll, der Zahnarzt hat zwei Röntgenbilder gemacht, es scheint als habe ich keine "Weisheitszähne" (ich weiss, dass es so nicht heisst, aber ich kann nie raten wie es heisst - aber ich meine die Zähne weit hinten, die nicht bei allen kommen), habe keine Löcher und der Zahnstein, den ich hatte, hat er innerhalb von zwei Minuten schon entfehrnt. Hat mir 70 € gekostet und das finde ich gut investiertes Geld! Weil es so gut ging, werde ich, nach dem ich eine elektrische Zahnbürste (Tipps vom ZA) gekauft habe, werde ich EIN PAAR SCHUHE kaufen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 7 augusti 2012 09:12

I saw these agora in a Ecco store in Aachen and wanted to but them all, but it was 31 degrees......

Av Josefin - 21 juli 2012 15:29

Looks good doesn't it?

Av Josefin - 20 juli 2012 18:41

Today we're eating our own potatoes. Yippie yeah!

Av Josefin - 20 juli 2012 18:39

Today we're eating our own potatoes...

Av Josefin - 19 juli 2012 22:46

Had some friends over för dinner - bbq - and it was so nice to see them again. In the summertime everything is so much easier. Sitting outside, children playing in the garden. A perfect night if it wasn't for the mosquitos :-(...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards