Alla inlägg den 13 november 2008

Av Josefin - 13 november 2008 23:09

Jürgen är tillbaka & han har lunginflammation! Vad var det jag sa... En krya-pa-dig-bild kommer nedan!


Jürgen ist wieder da & er han Lungenentzündung! Ich hab's gewusst... Ein Gute-Besserung-Foto hier unten!


Av Josefin - 13 november 2008 22:37

Jürgen ist krank und ich habe ihn heute abend gesagt, nach dem er für uns alle gekocht hat, dass er ins Krankenhaus fahren muss. Er hustet sehr viel und ich glaube, dass er entweder Bronichitis oder Lungenentzündung hat. Mal sehen was der Arzt findet... Er ist um 21:30 Uhr ins Marienhospital (glaube ich) gefahren.

Av Josefin - 13 november 2008 22:35

Jürgen är sen i gar sjuk, sa i kväll - naturligtvis efter att han har lagat mat till familjen - till honom att aka in till sjukhuset. Jag tror att han början till bronkit eller lunginflammation. Han hostar nagot enormt. Han stack vid  halv tiotiden. Vi far se vad läkaren hittar...

Av Josefin - 13 november 2008 20:47

Skulle ju ansöka om a-kassa, men hittade ingen parkeringsplats, sa jag struntade i det. Körde nog fem rundor innan jag gav upp. Who needs money? Tydligen inte jag! Drog till Rathaus (raadhuset) i stället för att fraga vad vi behöver för att kunna lämna landet för alltid. Vi ska väl komma dit och avanmäla oss - fick med mig blanketten hem. Damen kunde inte svara pa var vi ska tillhöra de där dagarna fran att vi är avanmälda i Tyskland till att vi blir paanmälda i Sverige. Hur svart kan det va? Fragade även om hur vi gör med bilen som vi ska ta med oss och jag fick nagot telefonnummer vi ska ringa när det närmar sig. Sen berättade jag att vi äger ett hus, som ska hyras ut och det medför ju att vi kommer att vara tvungna att deklarera även i fortsättningen. Inget nytt för oss direkt - det har vi gjort i Sverige hela tiden. Det är en hel del att pyssla med och vissa saker kan man inte göra förrän det närmar sig...


Pa eftermiddagen fikade jag med Veronika & Mélanie + hennes dotter Léonie-Anne. Veronika och jag hade lämnat in vara "ungar" pa förvaring. Kanon med affärscentra som tar emot tvaaringar! Barnen far ett förkläde med nummer pa och föräldern ett kort med samma nummer. Sa vet personalen att man hör ihop.

Av Josefin - 13 november 2008 20:33

Upp i ottan, söderut mot stan och sen packa, packa, packa. SMS:ade Askan för att försäkra mig om att jag skulle kunnan kinesa hos dem. Fick svar pa eftermiddagen att det var ok. Till IKEA för att köpa tva täcken, tva kuddar och tva extratäcken i RÄTT storlek! Sen hem till Mattan & Askan där Olle & Kerstin var pa besök. Problem med att stänga ett fönster. Fikade och pratade, sen bäddade vi min säng. Tittade lite pa tv och hörde att Jörgen Pettersson, som spelar fotboll i Kaiserslautern, varit med i en trafikolycka, men klarat sig helt oskadd. Hade haft änglavakt! God natt, "fina gatan"!

Av Josefin - 13 november 2008 20:30

Jag kan väl fortsätta att gratulera den aktuella "Kurt Wallander" Krister Henriksson pa namnsdagen! GRATTIS! Även ni andra Kristrar far ett grattis, sa även Kristian. Nagon som jag missat? Christer & Christian möjligtvis.

Av Josefin - 13 november 2008 10:31

Sitter framför datorn och beställer lite saker, ringer och bokar tid med läkare för ett sista rendez vous innan vi drar norröver. Inte för att jag är sjuk, men för att jag har pröjsat för dem i sju ar och nu ska jag minsann utnyttja detta! Sen vet jag ju inte hur länge jag kommer flyta omkring utan rätt att ga till doktorn i Sverige... Just kidding - det tar emot mig även när jag bara är pa semester. Nu har jag ju en massa tid och kan ju springa till husläkare och gynekolog i tid och otid.


Pratade även med IKEA om att betala av lanet pa köket och att säga upp vara IKEA-betalkort. Snyft! Det sistnämnda är ju egentligen inte traumatiskt - kan ju skaffa ett sa snart vi har inkomst i Sverige! Det förstnämnda var ocksa helt ok - ska senast den 28 november pröjsa 1.338,37 €, sa är skulden borta! När samtalet var över önskade telefonissan mig lycka till i Sverige! Nice!


Har skickat mail och sagt upp leveransen av ekologiska grönsaker & ägg vi sen en tid tillbaka har fatt. Detta har varit skitbra! Varje torsdag f.m star ett tiopack ägg och en lada grönsaker utanför dörren. Vi lager "roligare" mat och säkerligen godare eftersom grönsakerna är ekologiska. Finns det nagot liknande i Lödde? Please tell me!


Nu ska jag svida om (yes, jag sitter fortfarande i pyjamas) och sen dra till arbetsförmedlingen för att söka a-kassa! Jippie! Aterkommer med detaljer...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards