Alla inlägg den 18 november 2008

Av Josefin - 18 november 2008 11:12

Before the game:

Av Josefin - 18 november 2008 11:08

Sa här sag Sixten ut när han tittade pa Tarzan-filmen i lördags!


So sah Sixten am Samstag, als er den Tarzan-Film angeschaut hat!

Av Josefin - 18 november 2008 09:42

Innan vi drar norröver ska jag fan ta mig utnyttja min husläkare en sista gang! Jag hade i morse tid för hälsokontroll och med mig hade jag ett litet urinprov i en behallare. Skulle komma pa fastande mage - det är svart att ligga i sängen och höra Jürgen sitta vid matbordet och glufsa i sig frukost. Var ute i god tid - duktig kicka! Hade med mig det senaste numret av Mama för att fa tiden att ga. Men jag hann inte mer än sätta mig pa stolen i väntrummet (som tokstank svett i dag) och sla upp min tidning, sa var det min tur.


Det finns lite olika typer av hälsokontroll och eftersom jag är en vanlig dödlig (Jürgen & Sixten är nagot annat för de är privat sjukförsäkrade) bjuder min sjukkassa bara pa ett litet blodprov gällande socker och kolesterin! Halla! Är det lönt? Sen kunde man välja mellan tva olika stora paket - 65 euro för det lilla och 165 för det stora. Jag nöjde mig med det lilla och da kontrolleras en himla massa saker. Blodprovet gick galant!!!!!!!!!!!!! Det är ju sa om man gör saker oftare blir det inte sa farligt längre. Innan var jag SKITRÄDD för sprutor, men sen min APC-resistens och graviditet/förlossning har rädslan minskat - absolut inte försvunnit. Jag hoppar inte högt och jublar bara för att nagon ska sticka mig i armen.


Sen var det dags för EKG och blodtryck. För EKG maste man ta av sig ALLT pa överkroppen - sa där lag jag med rattarna i vädret - tills sköterskan kom och "monterade" allt pa mig! Jag har bara gjort EKG en gang i mitt liv och det var pa Thorax pa Landskronas sjukhus när Lola jobbade där och hon har ju varit 10 ar i Lund nu, sa det är ju en himla massa ar sedan. Sen var den maskin da inte ny, MEN det var den i dag. "Elektroderna" sög sig fast i min hud och pa 15 sekunder (tror jag) var det över! Sen mättes blodtrycket och jag hade 104/74 - det övre är tydligen lite lagt, men bättre sa än högt antar jag! När Peter Larsson pa Volvo Personvagnar i Göteborg var hos oss i oktober (fredag till söndag) mätte syster Josefin blodtrycket pa oss allihop hela helgen. Sixten ville ocksa, men hans armar är för klena. Peter har nämligen haft lite problem med att det är högt och när vi da anda har en san mackapär staendes hemma (ett inköp jag var tvungen att göra när jag var gravid - mitt blodtryck var aningen högt och min gynekolog ville ha kolla pa det).


Den 5 december far jag vet om jag är frisk! Nu ska jag frulla...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards