Alla inlägg den 20 november 2008

Av Josefin - 20 november 2008 18:42

Hittade av en händelse en platsannons i dag som skulle passa mig perfekt. Det är ett ställe som jag var pa under 10 manader för Poolias räkning och nu söker de nagon för ett vikariat 7-8 manader. Ligger i centralal Malmö och de vill att man ska börja snarast möjligt. När jag jobbade där 1999 ville de faktiskt anställa mig, men jag tackade nej för att jag inte riktigt gillade "arbetskamraterna", men nu kan jag säkerligen sta ut i dessa manader som vikariatet avses. To be continued...

Av Josefin - 20 november 2008 16:53

Väckning 06:45! Kvällen innan hade vi sagt till Oma att vi skulle sjunga för henne klockan sju, sa hon lag lydigt kvar i sängen och väntade. Dock var vi inte först! Nagon hade ringt och gratulerat innan vi kom in i sovrummet. Full fart i huset! Frukost, dusch, paketöppning och paklädning - nio personer!


Gun-Britt och Herbert stannade hemma och hjälpte Oma, medan vi andra sex tog bilen till Aachen för shopping. Det var 20 grader varmt, sa vi var alla fel klädda. Tva svarta t-shirts + tio par svarta strumpor till Jürgen och ett par byxor till Josse. Till Lust for life för att betala räkningar. Hem, eftermiddagslur, Margit & Dieter pa tartkalas 15:00. Kvällsmat & sen i säng tidigt - lang dag!

Av Josefin - 20 november 2008 16:45

Vaknade väldigt sent eftersom nattsömnen inte varit optimal. Oma ville att Jürgen skulle hjälpa henne med hennes hörlurar. De hade akt i golvet och fungerande inte längre. Efter frukost akte Jouni, Jürgen och jag till Alsdorf för att fixa dem. Köpte nya, för 129 DM, som 80-arspresent (fran Koskela & Bischhaus-Brundin). Till Real för att köpa omslagspapper och vin. Passade även pa att skaffa ett Real-kort (Paybackpunkte). Ater till Herzogenrath, där vi blev tvungna att dra en vit lögn - hörlurarna var slut och skulle komma in onsdagen den 31/10. Da skulle Jürgen aka tillbaka till affären och köpa...


Efter lunch akte Jürgen till Aachen för att göra lite bankärenden. Herbert, Gun-Britt, Carina, Tessan, Daniel, Jouni och jag akte till Real för att handla lite. Med stor hjälp fran Tessan fick jag köpt en kjol, ett par byxor och en skjorta. Allt i lila och till det facila priset av 110 DM. Jag, familjen Koskela och familjen Bischhaus drog alla mitt medlemskort. Maste ju snart ha samlat i hop till min första bonuscheck?!


Jürgen akte för att träffa Hoenen, men glömde givetvis älgsteken. Abendbrot för oss andra. Carina, Jouni, Jürgen och jag gick till en "Kneipe", där vi spelade biljard om "skrabelotter" och drack öl.

Av Josefin - 20 november 2008 12:27

Nu har vi bara 30 dagar kvar innan vi styr kosan norrut! Vet inte om jag är glad eller ledsen över det, men jag känner mig ganska trött pa "projektet". Det är ju väldigt mycket att tänka pa. Fran alla företag/myndigheter vi far räkningar fran - tyska och svenska - ska vi göra en adressändring. Det är hur manga som helst. Och sen saknar vi en brevlada pa Brynjevägen, sa vi kan inte börja ändra adresser än. Sen ska saker och ting avslutas - kreditkort, medlemskort, abonnemang. Listan är hur lang som helst!


Jetzt haben wir nur 30 Tage bis wir in den Norden ziehen! Weiß nicht ob ich froh oder traurig darüber bin, finde dieses "Projekt" ein bisschen langweilig. Es sind ja viele Sachen die wir erledigen müssen. Alle Firmen/Ämter in Schweden und Deutschland, die uns Rechnungen schicken müssen wir unsere Postadresse ändern, ABER im Ferienhaus haben wir noch nicht einen Briefkasten. Sind gerade am Kreditkarten, Mitgliedkarten, Abos zu kündigen. Die Liste ist so lang!

Av Josefin - 20 november 2008 08:32

Jürgen akte till jobbet för att hämta posten. Väl hemma fick sekreteraren sprätta kuvert. Fick även nagra reklamblad som jag bläddrade i genom ganska sa snabbt och hittade en affär i Metzingen som hade öppet just denna söndagen. Det är väldigt ovanligt att det är öppet i annat än restauranger och bensinmackar just pa söndagar. Vi akte dit i hopp om en fin dag och en trevlig utflykt. Det fick vi. Metzingen har flera factory outlet-butiker, bland annat Hugu Boss. När vi tittat pa det som vi ville var det dags att äta och vi hittade en italiensk restaurang för ovanlighetens skull.


Mätta och belatna gick vi tillbaka till första affären och köpte en beige stickad klänning med matchande kofta till (380 DM). Superläckert! Hem till lägenheten där vi packade för var resa till Aachen. Kom da pa att vi i all flytthast inte riktigt fatt med oss det optimala bagaget. Jürgen hade inte mer än tva t-shirtar och jag hade bara mönstrade toppar och mönstrade kjolar, som inte passade ihop. Hela var bohag skulle komma fredagen den 2 november. Undrar vad man blir gladast för? Soffan? Bord och stolar? Vinglas? Tv? Stereo? Kläder och skor? Innetofflor? Eller är det bara känslan av att man far sina egna saker? I alla fall skulle vi bli tvungna att köpa lite nytt.


När packningen var klar satte vi oss i bilen. Jürgen bakom ratten och jag bakom kartan. Tyckte att jag hittade en bra resväg, men vi hade väl inte akt mer än i en dryg halvtimme sa var vi "lost in space". Det visade sig inte vara fel pa mina kartläsarkunskaper, utan att den vägen som jag tänkt att vi skulle svänga in pa var borttagen. Kartan var gammal - fran -96/-97, sa det gar ju inte att klandra mig... Fyra timmar senare var vi framme i Merkstein. Oma, Tessan & Daniel hade gatt och lagt sig. Gun-Britt stannade hemma och vi fem (Herbert, Carina, Jouni, Jürgen & jag) gick till Fleur för att äta lite, dricka en bira och prata. Fleur stängde och vi gick hem för att knoppa. I sovrummet sov Gun-Britt, Daniel, Tessan & Oma, i TV-rummet skulle Herbert sova (pa soffan) och högst upp har Koskelas ett rum och det andra var mitt och Jürgens. Nagon har sagt att den sängen är 140 cm bred, men ingen har tänkt pa längden... God natt, skruvstäd!

Av Josefin - 20 november 2008 08:28

Our new kitchen in our new home! This is the wedding gift from my parents in law! Moving back to Sweden, we will have a HUGE problem with all porzellan. We can have 200 eating guests at the same time. Where do you put 200 plates, 200 forks and 200 knifes? Ah - you buy a summer house!!!!! I already know that, but Jürgen doesn't. Knock knock, Jürgen, we're gonna buy a summer house!

Av Josefin - 20 november 2008 08:26

Our new home - the second floor! We will start renovate here and we could use your help! This will be our combined office and living room! Now it's just a dumpster!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards