Alla inlägg den 17 november 2008

Av Josefin - 17 november 2008 21:54

Tog mina Massai Barefoot Technology-skor när jag skulle till Arbetsförmedlingen för jag kunde ju inte göra om samma misstag som jag gjorde förra veckan - snurra runt i en halvtimme utan att hitta en p-plats! De är skitsköna! För de som tycker att de är för dyra, skulle jag rekommendera att köpa ett bara bättre begagnade pa blocket, tradera eller e-bay!


Jag har bade skor och sandaler och de är ju dyra, men ack sa sköna!

Av Josefin - 17 november 2008 21:48

I dag var den amerikanska familjen här för att skriva under hyreskontraktet!! Nu är en STOR grej pa to-do-listan avklarad! Familjen kommer att bo här sa länge de trivs - mellan fem och tio ar förhoppningsvis! Firade med en tartbit som jag fatt av Veronika tidigare pa dagen!


Die amerikanische Familie war heute da um den Mietesvertrag zu unterschreiben. Jetzt ist ein von den größeren Sachen auf der To-do-Liste abgehakt! Die Familie wird hier in Deutschland bleiben so lange die möchten - hoffentlich fünf bis zehn Jahren! Danach haben mit einem Stück Torte, die ich von Veronika erhalten habe, gefeiert!

Av Josefin - 17 november 2008 21:42

Kära Gud, vad har jag gjort för att förtjäna detta? Var pa arbetsförmedlingen i dag för att lämna lite i fyllda dokument angaende min arbetslöshet och a-kassa, MEN NEJ sa enkelt är det inte! Jag har fatt en tid (4/12) när jag ska ANSÖKA om a-kassa! Jag kommer att fa pengar lagom till nästa jul och Sixten kan ju bara glömma födelsedagspresent...


Lieber Gott, was habe ich gemacht um das zu verdienen? War heute beim Arbeitsamt um ein paar Dokumente wegen meiner Arbeitslosigkeit und meinem Arbeitslosengeld einzureichen, ABER NEIN so einfach ist es nicht! Ich habe einen Termin (am 04.12.) bekommen wenn ich Arbeitslosengeld BEANTRAGEN kann! Ich werde wahrscheinlich mein Geld kurz vor Weihnachten nächstes Jahr kriegen. Sixten kann Geburtstagsgeschenk vergessen...

Av Josefin - 17 november 2008 21:40

I dag är "morbror" Zlatan pa tv, men det verkar Sixten strunta i. Han har knoppat in i soffan. Här under en bild pa Sixten med sin Zlatan-halsduk!

Av Josefin - 17 november 2008 21:37

I dag har jag fan ta mig inte hunnit blogga och da är sa klart Jürgen inne här för att läsa - fick precis en pik och det är ju bara att sparka i gang datorn och börja blogga. Unskyld att jag inte visat livstecken i dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards