Alla inlägg under januari 2010

Av Josefin - 15 januari 2010 23:18

ÄNTLIGEN! Vi har klivit in i 2000-talet och har äntligen laddat ner Skype. Någon som är sugen på att prata med oss?


ENDLICH! Wir sind in den 2000 eingetreten und haben endlich Skype runtergeladen. Hat jemand Lust mit uns zu sprechen?

Av Josefin - 15 januari 2010 23:14

VERONIKA - får vi komma och hälsa på i slutet av januari? Vet inte om din e-mail funkar?!


VERONIKA - dürfen wir Ende Januar zum Besuch kommen? Weiss nicht ob deine E-Mail funktioniert?!

Av Josefin - 15 januari 2010 23:09

Från och med 1 februari har jag jobb. Ska börja jobba på Tic Tac Interactive. TACK EVA för att du nämnde mitt namn och berättade om mig!


Ab 1. Februar werde ich wieder arbeiten. Fange bei der Firma Tic Tac Interactive an. DANKE EVA, dass du meinen Namen genennen hast und über mich erzählt hast!

Av Josefin - 13 januari 2010 23:18

I går började Sixten förskolan igen efter tre veckors ledighet. Jag har äntligen hittat hans ansiktskräm som varit försvunnen i ett år. Jag smorde in hans ansikte med den tyska Penaten-krämen. När vi satte oss i bilen sa han: "Vår bil luktar som Lotta!". Han minns alltså vilken ansiktskräm hon "använder"! Eller i alla fall känner han igen dofter och har ett hästminne!


Gestern hat Sixten nach drei Wochen Ferien wieder im Kindi angefangen. Ich habe endlich seine Creme, die ein Jahr weg war, gefunden. Ich habe sein Gesicht mit der Penaten-Creme eingecremt. Wenn wir im Wagen sassen hat er gesagt: "Unser Auto riecht nach Lotta!". Er erinnert sich an ihre Gesichtscreme! Oder Duften sind ihm bekannt und er hat ein ausgezeichnetes Gedächtnis (in Schweden nennt man das Pferdegedächtnis).

Av Josefin - 13 januari 2010 23:12

I fredags när vi tittade på Let's dance beställde jag kläder till Sixten från Polarn o Pyret. I dag hämtade jag ut kläderna. Det känns som julafton igen!


Am Freitag, als wir Let's dance angeschaut haben, habe ich Kleider für Sixten von Polarn o Pyret beställt. Heute kam das Päckchen. War wie Heiliger Abend wieder!


Gråa jeans/Graue Jeans

Blåa jeans/Blaue Jeans

2 skjortor/2 Hemde

2 västar/2 Weste

En krokodil och en elefant/Ein Krokodil und ein Elefant 

Av Josefin - 13 januari 2010 23:06

Egentligen är lila min favoritfärg, men nu skulle man kunna misstänka att jag har ändrat mig. Gillar i alla fall den här kombinationen. Tack till Helmholz som har gjort pennan som jag just nu använder!


Eigentlich ist lila meine Lieblingsfarbe, aber jetzt könnte man was Anderes verdächtigen. Ich mag die Kombination auf jeden Fall. Danke an Helmholz, die den Kuli, der ich zur Zeit benutze, gemacht haben!


Sixtens mysdress H&M, penna Helmholz, kalender www.personligalmanacka.se

Kleidung (Sixten) H&M, Kuli Helmholz, Kalender www.personligalmanacka.se

Av Josefin - 13 januari 2010 22:59

I julklapp fick Sixten en iPod Shuffle och jag hade lagt in en massa Astrid Lindgren-böcker, där Astrid själv läser. Dessa lyssnar han på innan han somnar...


Zu Weihnachten hat Sixten einen iPod Shuffle bekommen und ich habe mehrere Astrid Lindgren-Bücher draufgespielt und die Bücher werden von Astrid selber vorgelesen. Diese hört er beim Einschlafen an...


Av Josefin - 13 januari 2010 21:14

Mr. Body? Internet page www.kickette.com wants to know which football player has the nicest body...


Mario Gomez

Mario Gomez

Tim Cahill

Tim Cahill

Cristiano Ronaldo

Christiano Ronaldo - broiler/Broiler (Brathähnchen) DON*T LIKE HIM!

Aitor Ocio

Aitor Ocio

Ronaldinho

Ronaldinho

Zé Roberto

Zé Roberto

David Beckham

No name needed...

Zlatan Ibrahimovic

My bro - ZLAAAAATAAAAAN

Freddie Ljunberg

Freddie Ljungberg - like him a lot!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards