Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Dagbok fran 2001-10-28

Av Josefin - 20 november 2008 08:32

Jürgen akte till jobbet för att hämta posten. Väl hemma fick sekreteraren sprätta kuvert. Fick även nagra reklamblad som jag bläddrade i genom ganska sa snabbt och hittade en affär i Metzingen som hade öppet just denna söndagen. Det är väldigt ovanligt att det är öppet i annat än restauranger och bensinmackar just pa söndagar. Vi akte dit i hopp om en fin dag och en trevlig utflykt. Det fick vi. Metzingen har flera factory outlet-butiker, bland annat Hugu Boss. När vi tittat pa det som vi ville var det dags att äta och vi hittade en italiensk restaurang för ovanlighetens skull.


Mätta och belatna gick vi tillbaka till första affären och köpte en beige stickad klänning med matchande kofta till (380 DM). Superläckert! Hem till lägenheten där vi packade för var resa till Aachen. Kom da pa att vi i all flytthast inte riktigt fatt med oss det optimala bagaget. Jürgen hade inte mer än tva t-shirtar och jag hade bara mönstrade toppar och mönstrade kjolar, som inte passade ihop. Hela var bohag skulle komma fredagen den 2 november. Undrar vad man blir gladast för? Soffan? Bord och stolar? Vinglas? Tv? Stereo? Kläder och skor? Innetofflor? Eller är det bara känslan av att man far sina egna saker? I alla fall skulle vi bli tvungna att köpa lite nytt.


När packningen var klar satte vi oss i bilen. Jürgen bakom ratten och jag bakom kartan. Tyckte att jag hittade en bra resväg, men vi hade väl inte akt mer än i en dryg halvtimme sa var vi "lost in space". Det visade sig inte vara fel pa mina kartläsarkunskaper, utan att den vägen som jag tänkt att vi skulle svänga in pa var borttagen. Kartan var gammal - fran -96/-97, sa det gar ju inte att klandra mig... Fyra timmar senare var vi framme i Merkstein. Oma, Tessan & Daniel hade gatt och lagt sig. Gun-Britt stannade hemma och vi fem (Herbert, Carina, Jouni, Jürgen & jag) gick till Fleur för att äta lite, dricka en bira och prata. Fleur stängde och vi gick hem för att knoppa. I sovrummet sov Gun-Britt, Daniel, Tessan & Oma, i TV-rummet skulle Herbert sova (pa soffan) och högst upp har Koskelas ett rum och det andra var mitt och Jürgens. Nagon har sagt att den sängen är 140 cm bred, men ingen har tänkt pa längden... God natt, skruvstäd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 7 augusti 2012 09:12

I saw these agora in a Ecco store in Aachen and wanted to but them all, but it was 31 degrees......

Av Josefin - 21 juli 2012 15:29

Looks good doesn't it?

Av Josefin - 20 juli 2012 18:41

Today we're eating our own potatoes. Yippie yeah!

Av Josefin - 20 juli 2012 18:39

Today we're eating our own potatoes...

Av Josefin - 19 juli 2012 22:46

Had some friends over för dinner - bbq - and it was so nice to see them again. In the summertime everything is so much easier. Sitting outside, children playing in the garden. A perfect night if it wasn't for the mosquitos :-(...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards