Alla inlägg under december 2008

Av Josefin - 17 december 2008 17:06

Den nya given är att Jürgen redan i morgon lämnar Stuttgart. Han kör då mot Aachen för att besöka sin farmor. De två tillsammans har ett möte på fredag klockan 09.00 gällande att hon ska få hjälp i hemmet. Sen kör han mot Löddeköpinge och om väglaget och vädret är bättre än här i dag, ska han nog vara framme på fredag kväll. Sen kan han hämta Sixten och mig på Kastrup på lördagen! Vi kommer ha så jäkla mycket bagage att det blir för mycket om jag ska ha DET och Sixten i barnvagn!


Das neue ist, dass Jürgen schon morgen Stuttgart verlässt. Er fährt dann nach Aachen zu seiner Oma. Die haben am Freitag um 09:00 Uhr einen Termin mit jemandem, der Pflege bei der Oma anbieten kann. Danach fährt er nach Löddeköpinge und wenn das Wetter besser als heute ist, schafft er es bis Freitag Abend. Dann kann er Sixten und mich in Kopenhagen am Flughafen abholen. Wir werden so viel Gepäck haben, dass ich es nicht schaffe alleine mit dem und Sixten im Kinderwagen mit dem Zug zu fahren!

Av Josefin - 17 december 2008 16:49

I morse ringde vår dagmamma och sa att hon var tvungen att åka in till sjukhuset eftersom hennes mamma hade trillat på väg till jobbet. Vi var tvungna att ha Sixten hemma. Har man ett barn kan man lika gärna ha två, så jag sa att jag kan ha båda Lotta & Sixten hemma, men då hemma hos Veronika & Karsten. Här går ju inte att vara eftersom här inte finns några leksaker. Veronika tyckte att det var en jättebra idé. När vi skulle köra dit passade vi på att ta med några väskor. Vi ska ju sova de sista nätterna där. Jürgen tog två väskor och Sixten och skulle precis gå mot bilen, när han trillar på grund av att det var snorhalt. Han landar på Sixten, som börjar tokgråta! Jag är på andra våningen och hör bara hans tokgråt. Släpper det jag har i händerna och rusar ner. Där försöker Jürgen att resa sig från marken och hjälpa sig själv och Sixten upp på fötter. Jürgen hade slagit sig typ överallt och Sixten "bara" i huvudet. Sent omsider kom vi iväg och det var mycket blåljus vi såg längs vägen. Stannade för att köpa med oss frukost. Väl framme åkte Veronika till jobbet och vi andra satte oss och åt. När Jürgen var klar åkte han med min bil till Volvo för att få ny framruta och göra 14.000-milaservice


Han fick en lånebil och åkte hem för att ge städkillen vårt extrakyl som står i källaren. Sen drog han till IKEA för att köpa lampor till badrummet. Det saknas fortfarande där och de vill vi gärna själva sätta upp. Dels ska de vara snygga och dels ska de sättas upp på ett snyggt sätt... När han var klar kom han till oss. Jag tog bilen och körde till min gynekolog för en sista hälsokontroll (allt var bra!). Allt i elfte timmen! Det dumma med lånebilen är ju att vi inte har någon barnsits i, men det spelade inte så stor roll i dag eftersom vi hade två barn. Veronika slutade jobba vid 13-tiden och då handlade hon med sig lunch på vägen hem. Vivienne & Joshua som alltid är hos henne onsdagseftermiddagar kom också och sen åt vi alla med god aptit - förutom Lotta som var övertrött! Hon gick och la sig och vi andra njöt av Maultaschen & potatissallad. Efteråt hann vi med två espresso innan det var dags att ge sig av till huset på Käthe-Kollwitz-Weg 19. Där är vi nu och "sitter i skiten". Vi har alldeles för mycket kvar att göra och alldeles för mycket grejer som ska med i bilen/på flyget.


Egentligen skullel vi hem till Suse med familj - tidigare grannar på Meisenweg - och ätit kvällsmat, men vi hinner inte. Vi ska dit och äta senare. De värmer maten till oss när vi kommer. Nu har Jürgen dragit till Volvo för att hämta bilen, Sixten är kvar hemma hos Lotta & Veronika (han sover han med) och jag sitter här ensam i huset. Kaffet är klart och jag ska ta mig en "kupp", men eftersom jag inte har bloggat i dag var jag TVUNGEN (it's poison, man) att göra det först. Musiken dundrar i bakgrunden, så att jag kommer i mood och att det överröstar diskmaskinen som körs en sista gång...


Will translate this part later - when I take my next break!

Av Josefin - 16 december 2008 22:56

I dag hämtades 8 byraer! Vi är glada att nagon annan kan ha glädje av dem, när vi nu inte har nagon användning för dem i Sverige. Eller har vi det och kommer sakna dem? Tror knappast det!


Heute wurde 8 Kommoden abgeholt! Wir sind so froh, dass jemanden die benutzen können, wenn wir die nicht in Schweden brauchen. Oder brauchen wir die doch noch und werde die vermissen? Ich glaube nicht!

Av Josefin - 16 december 2008 22:53

Sicket gammalt mög jag sitter med nu. Saker som vi skulle ha gjort för flera ar sedan, men inte nu far jag tummen loss och fixar det innan vi ska lämna landet. Helt sjukt slött! Bättring, Brundin!


Ich sitze hier mit so altem "Scheiß"! Sachen die ich vor Jahren eigentlich gemacht haben sollte, aber erst jetzt finde ich die Zeit um es zu machen. Einfach faul! Besserung bitte, Brundin!

Av Josefin - 16 december 2008 20:33

But I'm very tired, so I shouldn't have to watch! Soon we will go to "bed" (ha ha ha). Need coffee before and Sixten is taking a bath. Then I going horisontal...

Av Josefin - 16 december 2008 10:23

Nu har jag äntligen tid att svara pa mail igen! Det har varit en hektisk tid med huvudvärk varenda dag!


Jetzt habe ích endlich Zeit E-Mails wieder zu beantworten. Das war eine hektische Zeit mit Kopfschmerzen jeden Tag!

Av Josefin - 16 december 2008 09:16

I gar kom kompisen (även f. d. kollegan) Simone för att hämta vara utsorterade kläder. Hennes mamma samlar nämligen in kläder för behövande i Bolivia. Hon fick inte bara med sig kläder utan även mina 21 och Jürgens fem par skor! Det känns alltid lika skönt att kunna ge nagon dessa kläder/skor!


Gestern kam unsere Freundin (und auch ehemalige Kollegin) Simone um unsere aussortierte Kleider abzuholen. Ihre Mutter sammelt nämlich Kleidung für bedürftige (ich weiß gar nicht ob das das richtige Wort ist) in Bolivien. Sie hat nicht nur Kleider sondern auch meine 21 und Jürgens fünf paar Schuhe bekommen. Es ist immer ein gutes Gefühl, wenn man was verschenken kann!

Av Josefin - 16 december 2008 08:39

Nu kommer Jügge snart hem och da ska vi frulla. Sen ska han till banken och jag ska städa och röja här!


Gleich kommt Jürgen nach Hause und dann werden wir frühstüchen. Danach fährt er zur Bank und ich muss hier aufräumen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards