Alla inlägg under november 2008

Av Josefin - 21 november 2008 17:45

I dag när vi fikade sa Sixten: "Min Lotta!" och da är det ju synd att de inte far växa upp tillsammans, MEN det betyder att vi maste halla kontakten med Lottas familj och se till att vi träffas ofta!


Heute hat Sixten: "Meine Lotta!" gesagt und dann ist es natürlich schade, dass die zwei nicht mit einander aufwachsen werden, ABER das bedeutet, dass wir viel Kontakt mit Lottas Familie haben müssen und uns öfters treffen müssen!

Av Josefin - 21 november 2008 17:41

I dag bakade Martha Stewart en Kugelhopf och annvände en san här bakform. Hur sugen blir man inte pa att köpa den

 Nordic Ware Kakform Kugelhopf

 eller nagon annan fran Nordic Ware? I do! Jag är sugen pa att beställa ALLA!!

Av Josefin - 21 november 2008 17:32

Nu pa eftermiddagen sa Jürgen när vi satt och fikade - "Om en manad bor vi i Sverige!" och det är ju inte klokt. Det känns sa langt borta, men anda inte. Vad är liksom 29 dagar när man bort utomlands i 7 ar? Nada! I kväll blir det middag hos "Greken" med fyra familjer. Vi har väl ätit pa denna restaurang en 100 ggr och det känns som en bra avskedsfest del 1. Vi ska väl hinna till var italienare ocksa...


Heute Nachmittag hat Jürgen beim Kaffeetrinken gesagt: "Ein Monat von heute und wir wohnen in Schweden!" und das ist ja unglaublich! Das ist weit weg, aber trotzdem nicht. Was sind eigentlich 29 Tage wenn man schon sieben Jahre im Ausland gewohnt hat? Nix! Heute gehen wir mit vier Familien zum "Griechen" essen. Wir waren schon 100 mal da und finden diese Abschiedsparty Teil 1 als eine gute Idee. Wir werden auch versuchen zum "Italiener" zu kommen bevor wir nach Schweden ziehen...

Av Josefin - 21 november 2008 09:10

Nu sitter alltsa här pa jobbet en sista gang och ska väl egentligen bara lägga in auto reply och tömma mitt rum! Känns inte det minsta sorgligt faktiskt - vi angrar fortfarande inte vart beslut...


Jetzt sitze ich hier - ein letztes mal im Büro und soll eigentlich nur Abwesenheitsnotiz registrieren und mein Zimmer leer machen. Bin gar nicht traurig, weil wir unsere Entscheidung gar nicht bereuen...

Av Josefin - 20 november 2008 18:42

Hittade av en händelse en platsannons i dag som skulle passa mig perfekt. Det är ett ställe som jag var pa under 10 manader för Poolias räkning och nu söker de nagon för ett vikariat 7-8 manader. Ligger i centralal Malmö och de vill att man ska börja snarast möjligt. När jag jobbade där 1999 ville de faktiskt anställa mig, men jag tackade nej för att jag inte riktigt gillade "arbetskamraterna", men nu kan jag säkerligen sta ut i dessa manader som vikariatet avses. To be continued...

Av Josefin - 20 november 2008 16:53

Väckning 06:45! Kvällen innan hade vi sagt till Oma att vi skulle sjunga för henne klockan sju, sa hon lag lydigt kvar i sängen och väntade. Dock var vi inte först! Nagon hade ringt och gratulerat innan vi kom in i sovrummet. Full fart i huset! Frukost, dusch, paketöppning och paklädning - nio personer!


Gun-Britt och Herbert stannade hemma och hjälpte Oma, medan vi andra sex tog bilen till Aachen för shopping. Det var 20 grader varmt, sa vi var alla fel klädda. Tva svarta t-shirts + tio par svarta strumpor till Jürgen och ett par byxor till Josse. Till Lust for life för att betala räkningar. Hem, eftermiddagslur, Margit & Dieter pa tartkalas 15:00. Kvällsmat & sen i säng tidigt - lang dag!

Av Josefin - 20 november 2008 16:45

Vaknade väldigt sent eftersom nattsömnen inte varit optimal. Oma ville att Jürgen skulle hjälpa henne med hennes hörlurar. De hade akt i golvet och fungerande inte längre. Efter frukost akte Jouni, Jürgen och jag till Alsdorf för att fixa dem. Köpte nya, för 129 DM, som 80-arspresent (fran Koskela & Bischhaus-Brundin). Till Real för att köpa omslagspapper och vin. Passade även pa att skaffa ett Real-kort (Paybackpunkte). Ater till Herzogenrath, där vi blev tvungna att dra en vit lögn - hörlurarna var slut och skulle komma in onsdagen den 31/10. Da skulle Jürgen aka tillbaka till affären och köpa...


Efter lunch akte Jürgen till Aachen för att göra lite bankärenden. Herbert, Gun-Britt, Carina, Tessan, Daniel, Jouni och jag akte till Real för att handla lite. Med stor hjälp fran Tessan fick jag köpt en kjol, ett par byxor och en skjorta. Allt i lila och till det facila priset av 110 DM. Jag, familjen Koskela och familjen Bischhaus drog alla mitt medlemskort. Maste ju snart ha samlat i hop till min första bonuscheck?!


Jürgen akte för att träffa Hoenen, men glömde givetvis älgsteken. Abendbrot för oss andra. Carina, Jouni, Jürgen och jag gick till en "Kneipe", där vi spelade biljard om "skrabelotter" och drack öl.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards