Alla inlägg under november 2008

Av Josefin - 24 november 2008 14:05

Vet inte om jag har problem med min yahoo eller inte. När jag skickar mail, lägger de sig i "Sent"-mappen, men "Drafts"-mappen får fler och fler mail. Samma gäller "Inbox", men när jag sen tittar i Drafts respektive Inbox finner jag inte några olästa/oskickade? Mycket märkligt!


Weiss nicht ob ich ein Problem mit meiner Yahoo-Adresse habe?! Schicke E-Mails und die liegen nachher im "Sent", aber "Inbox" und "Drafts" zeigt immer mehr ungelesene/ungeschickte E-Mails. Komisch!

Av Josefin - 24 november 2008 13:59

Skojar bara, men det kommer nog att ta lite tid. Jag kan nämligen bara lägga upp 100 bilder och jag har kommit upp till 98 stycken. Vilka ska bli de sista två? Jag ska köpa mig rättighet att kunna lägga upp fler bilder, men detta kan man bara göra via sms och jag har ingen svensk mobil ännu. Får väl låna ett sms av Lola... Under tiden blir det mest text och favoriter i repris. Någon ovisad har jag faktiskt kvar!


Nur ein Scherz, aber es dauert ein bisschen. Ich kann nämlich nur 100 Bilder laden und ich bin schon bei 98 Stück. Welche werden meine letzte zwei? Ich muss nur Rechte kaufen um mehrere Bilder hochladen zu können, aber das kann man nur per SMS machen und ich habe noch kein schwedisches Handy. Muss von meiner Mutter eine SMS ausleihen. Bis das geklärt ist werde ich nur Text schreiben oder Lieblingsbilder noch mal zeigen. Ich glaube auch, dass ich ungezeigte Bilder habe...

Av Josefin - 24 november 2008 10:43

När Jügge var på sjukhuset i lördags kväll höll Sixten & jag på med det här:


Wenn Jürgen am Samstag abend im Krankenhaus war, haben Sixten & ich das hier gemacht:

Av Josefin - 24 november 2008 10:41

I går kväll tittade vi på Wallanders "Luftslottet" och då tog jag det här fotot på Bischhaus senior och junior. Mysigt eller hur?


Gestern abend haben wir Wallanders "Das Luftschloss" angeschaut und dann habe ich dieses Foto von Bischhaus Senior & Junior.

Av Josefin - 24 november 2008 10:38

På grund av att dagmamman har översvämning i källaren har jag Sixten hemma i dag. Nu ska vi gå ut och leka i snön. Återkommer senare med fler bilder...


Wegen Überschwämmung im Keller der Tagesmutter habe ich Sixten heute zu Hause behalten. Jetzt gehen wir raus und spielen im Schnee...

Av Josefin - 24 november 2008 10:35

I går när det snöade, sa Sixten: "Det snöar på Jounis äppleträd!" och det är hans äppleträd för att han beskar det när han var här i somras. När det gjordes och Jouni var klar sa jag: "Perfekt, Jouni!" och nu säger Sixten det hela tiden. Pratar vi om Jouni, kommer det åtminstone ett "Perfekt, Jouni!" varenda gång.

Av Josefin - 24 november 2008 10:30

När vi var med vänner och åt i fredags på "vår" grekiska restaurang fick vi lite presenter för att inte glömma våra vänner i Stuttgart. (Wow - blir inte ens sentimental när jag skriver detta!) Det bidde ett restaurangbesök på en indisk restaurang, en kokbok, en pussel (till Sixten) och lite snaps från regionen.


Wenn wir letzten Freitag mit Freunden bei "unserem" Griechen waren haben wir ein paar Geschenke bekommen, so dass wir die nicht vergessen sollen. Es wurde einen Restaurantbesuch bei einem Indier, ein Kochbuch, ein Puzzle (für Sixten) und Schnapps aus der Region.

Av Josefin - 23 november 2008 15:36

Who will come? Jürgen and I already started to think of names and here is the list (football trainers without a job):


Die Arche: Ein Ort der Geborgenheit

Falko Götz


Ewald Lienen


Peter Neururer


Mirko Slomka


Zvonimir Soldo


Klaus Augenthaler (couldn't find a picture)

Klaus Toppmöller (couldn't find a picture)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards