Alla inlägg under november 2008

Av Josefin - 29 november 2008 23:48

Sixten toksomnade i soffan efter uppäten välling. Jürgen och jag håller på att tömma frysen och äter upp löjrom vi har fått av svärmor. Det var mumsigt. Sen är det EN HEL TIMME mellan Das Supertalent och Das Supertalent Resultatet, så Jügge som var ute och slarvade till 03:15 i går/natt har somnat på soffan även han! Egentligen var väl inget annat att vänta...

Av Josefin - 29 november 2008 22:48

Dessa skulle jag vilja köpa och ge bort till Lotta & Sixten:


9 långärmade tröjor

Från trendybaby.se


9 långärmade tröjor

Från Ida T


9 långärmade tröjor

Från Lindex


9 långärmade tröjor

Från freshmilk.se

Av Josefin - 29 november 2008 22:03

Grattis säger jag till Sune i Hög!

Av Josefin - 29 november 2008 22:01

Jetzt haben fast alle ihre Talente gezeigt und ich werde für Marcel und Yoyo abstimmen!!!!!

Av Josefin - 29 november 2008 21:39

I dag om tre veckor bor vi i Sverige igen! Det känns fortfarande lite konstigt eftersom det känns som jättekort tid och vi har inte ens börjat packa ännu. Sen känns ju tre veckor som en sekund på en timme efter sju åt utomlands. Dessa sju år är ju dessutom en femtedel av mitt liv och då blir det ju en ganska lääääänge. Dessa sju har helt klart påverkat mig och mitt liv. Jag har inte bara lärt mig prata och skriva tyska, utan också ändrat hur jag är som person. Sen ser jag annorlunda på Sverige och svenskarna och allt är inte bäst i Sverige - det trodde jag innan. Det finns andra saker som är bra och till och med bättre i andra länder - även i Tyskland - så det blir kanske inte en "walk in the park" att komma hem igen. Vi får se...


Heute in drei Wochen wohnen wir wieder in Schweden. Das ist ein bisschen komisch, weil es so eine kurze Zeit ist und wir haben gar nicht mit dem Packen angefangen haben. Ausserdem sind ja drei Wochen wie eine Sekunde von einer Stunde nach sieben Jahren im Ausland. Diese sieben Jahre sind ja auch noch ein Fünftel von meinem Leben und das ist ja ziemlich viel. Diese sieben Jahre haben mich und mein Leben natürlich beeinflusst. Ich habe nicht nur Deutsch zu sprechen und scheiben gelernt, sondern mich auch als Person geändert. Ich sehe die Schweden und Schweden anders und alles ist nicht bestens in Schweden - das habe ich früher immer gedacht. Es gibt Sachen in andere Länder - auch in Deutschland - die gut und sogar besser sind, so es wird vielleicht nicht "walk in the park" wenn wir nach Hause ziehen. Mal schauen...

RTL

Av Josefin - 29 november 2008 21:37

Ich glaube, dass wir zu viel Fernsehen gucken, weil Sixten sagt immer wenn wir die Werbung auf RTL gesehen haben "Mein RTL!" und das hat er ja nicht nur ein mal gehört oder?


Heute gucken wir sehr gern RTL und das Supertalent!

Av Josefin - 28 november 2008 19:58

Jürgen hann inte mer än hem fran mässan i Nürnberg och hade en lang dag pa jobbet innan han lämnade oss för att aka och spela turnering i bordfotboll (har ingen jävla aning vad det heter i Sverige, men här säger man "Kickertischturnier" och i Vänner säger de "Fußball", men vad vet amerikanerna). Sixten har redan kraschat pa soffan efter hemkomsten fran Elli & Paul. Vet inte om jag far liv i honom i kväll. Inte ens för att fa av honom kläder och fa i honom vällingen. Vi far väl se...


Nu puttrar teet och jag ska göra nagra mackor och sen ska jag titta pa IDOL!!!!! Detta är faktiskt första säsongen som jag tittar pa den. Tycker att det är verkligen trevligt. Auf wiederlesen...

Av Josefin - 28 november 2008 17:54

Flyttkillarna ringde och skulle ha vägbeskrivning. De fragade om nagon fran Möbelkillarnas kontor hade ringt. "Varför?" undrade vi sa klart. Tydligen var inte alla saker med. Var nagot annat egentligen att vänta med var vanliga tur? Nej! Fredagen den 2/11 var dagen för leverans fran IKEA. Den felande länken - en ribbotten - skulle komma. Jürgen ringde för att dubbelkolla ungefär vilken tid de skulle "landa" hemma hos oss, men de skulle INTE leverera nagot till oss den dagen. Klockan 09:30 hade vi tid för att träffa nagon pa SEB gällande VISA-kort och internetbetalningar. Hade aningen problem att hitta till kontoret pa Hospitalsstraße, men det berodde mest pa alla dessa enkelriktade vägar (Einbahnstraße).


Efter bankmötet gick vi till en fotoaffär för att ta passfoto, som ska sitta pa baksidan av vara VISA-kort. Jürgen till kontoret för att hämta posten. Eftermiddagen veks at IKEA. Där skulle vi skaffa betalkort för B-----s och planera klart köket. Som sa mycket annat gick även detta at helvete. Kortutgivaren krävde mer information än vad vi hade med oss. Vi gjorde nagra ändringar gällande köket, men känner oss inte mogna nog att lägga en order.


Glömde helt bort att halva bohaget kom och det var ett kärt aterseende. Vi fick sex stolar och en soffa, sa det blev svart att besluta pa vilken stol man skulle sitta... Hela lägenheten svämmade över av kartonger. Jag städade och packade upp ur ladorna, vilket skulle resultera i ett... (Oj, hade visst inte skrivit klart den dagens anteckningar - nu är man ju ganska nyfiken vad som hände den där dagen för sju ar sedan!).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards